|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHun kunne garantert ha levd helt fint med egen fysioterapipraksis uten noe særlig oppmerksomhet i pressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Märtha Louise og media
Det er noe helt annet å bruke SoMe aktivt selv til å promotere egen kunst, eller som influenser. Det gjør det absolutt ikke noe mer ok at mor og stefar framstår som de gjør i media. Foreldrenes oppførsel har ikke barna noen som helst kontroll over, og ikke noe de skulle behøve å tåle, det må være utrolig belastende. Det er vel ikke selve medieoppmerksomheten som er problemet, som du sier så har i alle fall en av dem valgt en tilværelse i medias søkelys. Problemet er hva som sies og skrives. For en tenåring å få detaljer om mors sexliv, blant annet, slått opp i media, må være ganske forferdelig. Jeg synes virkelig, virkelig synd på barna, helt uavhengig av hva de selv måtte drive med.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-04-23 kl 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Märtha Louise og mediaVel, tidligere i tråden (gidder ikke lete opp nå) skrev jeg st jeg syntes synd på barna, og da var der flere her inne som påpekte det at de selv er veldig aktive på Some og i media, og stiller opp med Durek på diverse ting som er årsaken til at jeg har endret mening der
![]() |
#344 |
Semiaktiv
Ja, og jeg er ikke enig. Altså, jeg synes ikke synd på dem fordi de får medieoppmerksomhet, når de åpenbart vil ha det, men jeg synes synd på dem fordi de har en mor og en stefar som oppfører seg skrekkelig pinlig i media, på en måte som ikke barna har kontroll over, men som likevel går ut over dem. Det er ikke noe mer greit selv om barna er på tiktok. Det er ikke foreldrenes rabiate oppførsel barna lever av, de har sine egne greier.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-04-23 kl 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Introvert optimist
|
Hun har sikkert ikke fått lov til å ha bukten og begge endene og da vil hun ikke være med.
![]() |
#347 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Märtha Louise og mediaLurer på hva som hadde skjedd om media hadde gitt fullstendig f i henne for en periode. Det hadde sikkert vært feil Det og.
![]() |
#349 |
Kidding, right?
|
Helt enig.
![]() |
![]() |
#351 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg synes ikke Märtha og Haakon var så mye i media som barn på 80- og 90-tallet, jeg. Faktisk. Det var typ 3 ukeblader og 3 aviser. Er vokst opp i samme område i samme tid og likte godt kongestoff. Derav meningen. At de var «mye i media» med sitt privatliv har på en måte blitt fakta. Er det fakta?
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 25-04-23 kl 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er grader av alt. Hun kan ikke være like anonym som meg, men samtidig har hun jo selv valgt å eksponere både seg selv og ungene sine på en slik måte at hun og de er mye mer synlige og interessante for media enn det broren hennes og barna hans er. Til tross for at det veldig enkelt, hvis hun ville, kunne vært helt annerledes. Hun kunne levd mer anonymt enn han gjør og sluppet å få privatlivet sitt brettet ut. Selvfølgelig ugreit av pressen, men det er jo faktisk noe med at man høster som man sår også.
![]() |
![]() |
#353 |
intro
|
Jeg synes de var ganske godt skjermet, ja. Slik jeg husker det (er på samme alder som Haakon).
![]() |
![]() |
#354 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg tror dere undervurderer hvordan det lå være å være født inn i og vokse opp med KONSTANT oppmerksomhet fra alle. Og da mener jeg ikke nødvendigvis saftig medietrøkk, men oppmerksomhet. Det at du er annerledes. At alle vet hvem du er, og legger merke til hva du gjør. Selv om det ble tatt (noe) hensyn. Det er jo ikke så rart at man som voksen har en slags avhengighet til den oppmerksomheten? Den er der jo uansett, så da kan man jo liksågodt bruke den til noe? Og det blir jo nok så mye det samme for barna hennes også. Fordi de har gått i barnehagen og alle der visste at bestefaren var selveste KONGEN.
![]() |
![]() |
#355 |
frakoblet
|
Nettopp.
Så utrolig teit kommentar.
Kan det være sånn at det å sitte på den andre siden kan oppleves annerledes, tror du? Å være den som selv har opplevd pressen følge med på deg konstant fra du ble født?
![]() |
#356 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaOg så er jo folk ulike mtp sårbarhet også. Mulig ordet "høysensitiv" har gått av moten, men jeg tror Märtha har et poeng når hun beskriver hvordan hun hadde en veldig påskrudd "innkanal", en som plukket opp stemning, kommentarer, hint, halvkvedede viser, blikk, osv. Sånn er jo noen av oss, uten at det er noe galt med det. Men det gjør livet i rampelyset, som barn og ung, ekstremt krevende. Og så har hun kanskje utviklet et slags Stockholmssyndrom til rampelyset, hva vet jeg. Men at hun har opplevd oppveksten i rampelyset som ekstremt krevende, invaderende, hemmende og med mye "slemhet", det syns jeg ikke er vanskelig å forstå i det hele tatt.
![]() |
#357 |
Semiaktiv
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDe var ganske skjermet da de var barn, men da de ble store nok til at de fikk kjærester ble det i alle fall skrevet en del. Til og med jeg fikk med meg hvem de var sammen med, og når det ble slutt. På den tiden var ikke denne oppmerksomheten "noe de måtte regne med når de hadde valgt et liv i offentligheten", for de hadde ikke valgt det. Nå derimot, har Märtha en mulighet til å trekke seg mer unna offentligheten, slik hennes tanter har gjort. Men det gjør hun ikke.
![]() |
#358 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Absolutt. Dog vil jeg si, at noen FØLER noe, trenger ikke bety at det er fakta. Min kommentar var imidlertid rettet mot øvrige som legger til grunn at de var i media støtt i privat sammenheng som barn.
![]() |
#359 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg er også mot monarki fordi det setter folk i en helt umulig situasjon fra de er født. Jeg forstår Märthas frustrasjon, men ikke hennes reaksjoner. Jeg skjønner at det er fælt å få så mye kritikk og at det er veldig belastende å stå i konstant fokus slik både hun og andre som er kjent -eller i nær familie til noen som er det, står i.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 26-04-23 kl 06:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
frakoblet
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaNå har jeg faktisk ikke kalt noen for kjerring, jeg sa "kjerringaktige kommentarer". For meg er det himmelvid forskjell. Men greit nok, det kunne jeg kanskje ha spart meg å skrive.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|