|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Ja, men det er jo nettopp det. Kreditorene kommer vel ikke noe bedre ut bare fordi det er et firma og ikke en enkeltperson som har gått på trynet? Men når det er et firma så virket det som om de moralske pekefingrene er ganske få i forhold til når det er en privatperson.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Du misforstår meg Kie, jeg mente bare at det er bedre for privatpersoner å gå konkurs enn for bedrifter. Men mange privatpersoner går konkurs fordi de bedriver en næring som går konkurs, og det kan ungås ved at man har et AS og ikke et enkeltmannsforetak. En forsikring som koster 100 000 kr, og burde være vel verd det?
![]() |
#203 |
Epikur
|
Det er nok for sent, Rine. Vi Tenker VårtTM.
![]() |
#204 |
By the Sea
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Å drikke Pepsi Max er så "living on the edge" som det blir for meg - ikke ta det fra meg! Da blir jeg den reneste little miss goody two shoes.
![]() |
#205 |
weird
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Det er i grunnen ganske ok at gjeldsordningsloven har et eget krav om at gjeldsordningen ikke må virke støtende for resten av samfunnet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Passiv
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg kjenner til et eksempel på en med gjeldsordning. Denne jobber eksakt på krona det han kan uten å måtte betale år etter år etter år, tar resten svart og reiser for flere hundre tusen kroner hvert år samt kjører MerseSUV. Jeg finner det mer enn litt støtende for å være helt ærlig. |
![]() |
![]() |
#207 |
weird
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Det skjønner jeg godt. Men jeg kan nesten garantere at det er et ekstremt unntak du er vitne til da. Og dersom kreditorene får vite om dette kan de kreve at gjeldsordningen omgjøres/opphører.
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Epikur
|
Men hvor mye av fattigdommen skyldes lav evne til inntekt pga sykdom og hvor mye skyldes hårreisende disposisjoner av knappe midler?
![]() |
#210 |
Epikur
|
Vår er arve-TV fra ca 2000.
![]() |
#211 |
Ser lyst på livet
|
Jeg bekymrer meg overhodet ikke om hva folk skulle tenke. Jeg synes det er kult å oppdage at det er andre "som meg" der ute i den store skumle verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Textrovert
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Vi har flatskjerm. Og det plager meg nesten. Jeg skal ikke plage dere med den lange historien bak hvorfor vi kjøpte flatskjerm, og egentlig var grunnen fair nok, men jeg sliter litt med samvittigheten likevel. Men ellers så sliter vi alt ut til det er helt dødt. Folk lurer f.eks. på hvorfor i all verden jeg ikke kjøper meg ny komfyr. Den vi har er helt håpløs, men nei, så lenge den virker, så kjøper jeg ikke ny. Vi kjøpte nytt kjøleskap da vi fant ut at det gamle ikke klarte å bli kaldere enn +9.
![]() |
#213 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?En flatskjerm som er kjøpt og betalt er da ingenting å skamme seg over. Det er når du har en kredittkjøpt/ubetalt 42" flatskjerm og en pappeske med uåpnede regninger SAMTIDIG at det er grunn til å tenke seg om to ganger eller mer.
![]() |
#214 |
Textrovert
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg blir egentlig litt oppløftet av å se på Luksusfellen. Jeg synes at jeg kan være ganske uperfekt når det kommer til økonomi, men uåpnede regninger eller eskevis av dem, nei, det har jeg heldigvis ikke. Jeg holder jo på å dø av skrekk bare jeg får et annengangsvarsel, så slikt utsetter jeg meg ikke for.
![]() |
#215 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Vi har også flatskjerm, men den er jo betalt og regningene har vi ikke problemer med, så den har jeg selvsagt ikke dårlig samvittighet for. Vi har budsjett og regningskonto og betaler regninger i tide og i det hele tatt, så noe luksusfelle blir det ikke på oss, heldigvis.
![]() |
#216 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Vi skal kjøpe flatsjerm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() |
#218 |
Passiv
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Vi har to flatskjermer. En normalt stor og en mye større. |
![]() |
![]() |
#219 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har et digert beist av en "tjukk-tv" fra 2003. Jeg har til gode å komme over en tv med bedre bilde enn den enda. Av en eller annen grunn er det noen venner av oss som er veldig opptatt av at vi har så "gammel" tv. Det er de samme vennene som gang på gang må låne penger fordi de ikke har nok til husleie og strøm (får ikke låne mer nå, etter manglende tilbakebetaling) og lignende greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
weird
Det vet jeg ikke. Kanskje er det også en kombinasjon? Det er lett å disponere penger lurt når man har nok. Det kan derimot bli et nærmest umulig regnestykke å manøvrere i en vanskelig økonomisk situasjon. Det kreves på en måte mer enn at man er normalt god. Og da tipper jeg det er lett å trå feil for noen som ikke vet hverken ut eller inn på situasjonen.
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|