|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Pointet med kjipe styrkeøvelser?Jeg liker å trene. Jeg trener typisk spinning og styrke. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Jeg kjenner meg veldig igjen i uvilje mot en del styrkeøvelser. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?
|
|
|
|
#5 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Det er selvsagt mye bedre å kose seg på trening uten knebøy og armhevinger, enn å hatehate hver eneste gang. Da blir også risikoen for å miste motivasjonen og etterhvert droppe treningen alltogether mye høyere, og ingen kan vel påstå at det er sunnere å sitte hjemme i sofaen enn å trene uten knebøy
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Situps er jeg totalt rå på. Jeg tar over trehundre. Fysioterapeuten som har satt opp det programmet jeg bruker holdt på å le seg skakk og lurte på hva i alle dager jeg hadde tenkt å bruke den ferdigheten til. |
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Kan du ikke få veiledning til alternative øvelser som styrker de samme musklene? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Hun har gitt meg noen andre armhevinger enn de jeg hadde siden jeg fikk så vondt i hendene av vanlige. Men. Da må jeg ut i et annet rom for de skal tas på stang. Den stanga står plassert midt i biffavdelingen. Med et speil rett foran som jeg ender med å se meg selv i. Normalt liker jeg å ha et speil for da kan jeg korrigere teknikk. Men ikke på armhevinger. |
|
|
|
#9 |
|
<*(((<
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?
Mm, det er mye teknikk involvert, også fins det forskjellige skoler/varianter. Jeg kjører «lav stang» og mer fremoverbøyd, da er det lettere å ikke velte bakover. Knebøy etter sykling hadde jeg ikke orket/turt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Hva skal knebøy egentlig være godt for? Oppnår du ikke noe av det samme ved sykling, som du jo er helt rå på?
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Nei, det er det jeg unnskylder meg med jeg også. |
|
|
|
#14 |
|
En Som Trener
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Armhevinger kan være ganske effektivt stående mot en vegg også, om man har problemer med hender/håndledd. Altså, jeg tenker at om man veier 45 kilo og tar 10 armhevinger så holder det med 5 for en på 90 kilo, for den "hever" jo dobbelt så mye vekt pr armheving.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Det er viktig å tenke kropp og tyngde i forhold til styrkeøvelser. Jeg hadde ikke hatt sjans til å ta en eneste armheving i fjor på denne tida. Armhevinger var totalt demotiverende fordi det rett og slett ikke gikk av fysiske årsaker. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Om man skal ha en kropp som virker så er det kjernemuskulaturen som er viktig.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Baby du. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Pointet med kjipe styrkeøvelser?Jeg kan jo bære han minste litt rundt. Det er fin trening. Han største er for tung. I morges manglet han under én cm på høyden min. Men jeg kan jo løfte ham fremdeles. Dog svinger jeg ham ikke opp på hofta så lett. |
|
![]() |
|
|