|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tilpasser tittel
|
Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ..."farlig" eller ikke?
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjorde også dette før, men har slutta å sette på vaskemaskina når jeg ikke er hjemme, i tilfelle branntilløp. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg vasker klær mens jeg triller tur. Mannen liker ikke at jeg går fra ting på, men vaskemaskina har han akseptert. Trøketrommel stoppes, og oppvaskmaskina setter vi på når vi er hjemme. Kaffetrakter slås helt av, etc.
|
|
|
#4 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg lar aldri et elektrisk apparat stå på dersom jeg går ut eller om natta. Jeg lader heller aldri mobil om natta. Det er en potensiell brannfare i slike ting og jeg ser ikke behov for å ta den sjansen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Kjipt det da. Vi har ingen under oss, så det går bare utover oss selv. Men, vaskemaskin er uansett i kjelleren (På badet, som jo dertil goså har membran under flisene sine, og avløp i gulvet under badekaret.). Jeg sitter jo ikke der og passer på den om jeg er hjemme heller. Lekker det vann, så oppdager jeg det ikke før jeg tilfeldigvis er der. Men begynner det å brenne, så kjenner jeg vel lukta om jeg er hjemme da...
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..
|
|
|
#8 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Vi vasker klær når vi er ute av huset, men bruker aldri tørketrommelen når vi ikke er hjemme. Oppvaskmaskinen setter jeg også på når jeg drar ut, hvis den trengs å kjøres. Vi har relativt nye hvitevarer.
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg setter aldri på vaske eller oppvaskmaskin når jeg ikke er hjemme. Har sett hvor stor skade det kan gjøre så det kommer jeg aldri til å gjøre nei. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg har "timer" på vaskemaskinen så jeg gjør den ofte klar om kvelden slik at den skrur seg på omtrent når vi står opp. Jeg har sluttet å gå fra selvom vi har sluk på gulvet og alt er helt nytt.
|
|
|
|
#11 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..En sjelden gang har vi gått ut med oppvaskmaskin eller vaskemaskinen på. Det har også hendt at oppvaskmaskinen har gått på natta. Tørketrommelen derimot slås alltid av på natt og når vi forlater hjemmet.
|
|
|
#12 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...Aldri, men om vaskemaskin ikke er ferdig å jeg MÅ gå så gjør jeg det. Oppvaskmaskin står aldri på når jeg jeg ikker tilstede, ei heller tørketrommel.
|
|
|
|
#13 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...Nei, det gjør jeg ikke. Etter at mamma og pappas vaskemaskin (som var bare et par år gammel btw) begynte å brenne mens den stod på, har jeg aldri turt å gå fra elekstriske artikler - og hvertfall ikke la de stå på om natta.
|
|
|
#14 |
|
Pen. Så det så.
Signerer.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Tørketrommel går jeg aldri fra eller har på om natta. Men vaskemaskin og oppvaskmaskin slår jeg ikke av hvis de ikke er ferdige når jeg skal gå ut, og det hender også jeg legger meg før de er ferdige. Jeg lader ikke telefonen om natta, eller lar laderen stå i kontakten. Sist redigert av Filifjonka : 07-11-09 kl 11:36. Årsak: Skrev støpselet, mente kontakten. ;) Får skylde på feber og svineinfluensa. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Sjekka med forsikringsselskapet, og de kunne bare anbefale å trekke ut kontakten(e) og ikke gå fra apperater i bruk.. Men det stod ingenting om det i kontrakten, at man ikke får dekket det om man går fra.
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Vi har på oppvaskmaskin, vaskemaskin når vi er ute eller sover. Jeg har ikke tid og hjernekapasitet til å tenke på alle mulige eventualiteter. Vi trekker aldri ut kontakten av noen maskiner når vi ikke er hjemme, ikke alltid når vi er hjemme ved torden og lyn heller. Vi stikker i butikken med ulåst dør også. :gæær'n:
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..Jeg gjør det ensjelden gang om det er helt krise, men liker det ikke. Har venner som har opplevd branntilløp i oppvaskmaskin, så det er jeg ekstra skeptisk til. Vaskemaskinen er vel det jeg har lavest terskel på å gå fra om det kniper, men da skal det knipe hardt.
Vi stikker på jobb og skole med ulåst dør, vi. :enda gær'nere: |
|
|
|
#20 |
|
Og vi reiser til syden med ulåst dør. :gær'nerst:
|
|
![]() |
|
|