|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Curlingkone
|
Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeUff, ja nå må vi begynne å finne ut alt vi trenger her.
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeDu trenger egentlig lite i str 50. Mange trenger jo ikke noe i str 50, tross alt!
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppePoden var stor (4,1) kg da han ble født, men gikk mye ned i vekt og brukte tid på å ta igjen fødselsvekten. Vi brukte str 50 lenge, og måtte ut og shoppe mer. Jeg tror hvertfall du trenger flere body'er og strømpebukser. Det skjer lett noen bæsje-lekkasjer av ymse slag.
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeMen altså: Det er veldig gøy å shoppe når babysen er vel i hus og altså!...(både nettshopping og butikkshopping)
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg tror også du trenger flere bodyer og strømpiser, men ville kjøpt dem i 56 og brettet opp som Bauche sier. Så varer de sikkert til det blir april-mai. Jeg ville satset på ullplagg i denne størrelsen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppemin første var 5,1 kg når han var født, og 54 cm. Jeg hadde kjøpt MYE i str 50, for det stod jo 0-1 mnd på de. Vel, ingenting passet, og han brukte vel 56 i ett par uker før det var for lite og...
|
|
|
#7 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeÅ som jeg gleder meg til babyen skal slutte med gulpingen! Hun er 6 mnd snart, og på det meste kan det gå med 5 bodyer om dagen. Vi har 10 store flanellskluter som jeg har brukt som underlag i babyens seng, vogn, på ammeputa og i vår seng. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, ville jeg kjøpt vaskbart frottetrekk til bilstolen også. Bruker tynnere gas-kluter til å tørke gulp med, går ca 5-10 av de også pr dag. Kjøpte på Princess, 3-pakninger med gaskluter for en 10'er eller noe slikt. Myke og gode
|
|
|
|
#8 |
|
Metallica!!
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg hadde også en storgulper og skiftet opp i mot 10 bodyer pr dag på det verste.
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeDu har fått mange fine tips her.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 29-09-09 kl 02:17. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeKan bare svare for hvordan det var hos oss, men vi fikk mer enn nok klær. (Tips: Ikke røsk av lappen og kast den i vask før du har sjekket hvor mange andre bodyer du har i samme str). Dessuten sa alle til meg at jeg ikke måtte kjøpe så mye i str 50 siden de vokser så fort. Snuppa mi brukte 50 til hun var 6 uker. Men kanskje greit å evt kjøpe mer hvis hun faktisk er lita
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe
Eh, ikke alltid...
|
|
|
|
#13 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig...
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeAlle som kjøpte klær i gave kjøpte str 62... Ikke ta lappene av før du vet om du får bruk for det, ja.
|
|
|
|
#15 |
|
Curlingkone
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppePlaner for mating?! Har ikke tenkt på det en gang jeg. Men det er sikkert veldig lurt å prøve med flaske ganske tidlig så man ikke blir helt fastlåst?
|
|
|
#16 |
|
nju nja njo
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeHvor mange kluter kommer an på om du får gulpeunge. Greit å ha noen liggende, men det er fort gjort å bestille via nettet fra SparKjøp om du trenger flere. Gaskluter er fine til gulp men kanskje litt store som vaskekluter.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Dersom du ønsker å kunne komme deg litt ut på egenhånd de første 6 månedene, bør du prøve relativt tidlig, og holde det vedlike. Du må først få ammingen ordentlig etablert, etterpå går det an å prøve. Det er viktig at du ikke prøver 2 ganger og konstaterer at det går for så å planlegge stor jentefest etter 3 måneder og så regne med at det også da skal gå uten at du har prøvd i mellomtiden. Det er mange som har brent seg på det.
Jeg erfarte faktisk at folk gir bort mye 62 og 68 jeg. De tenker "de får vel så mye smått". Og så er det akkurat det man ikke får. Det er iallfall ikke vits i med ull som passer i juli.
En del vaskekluter og en del gulpekluter. Det meste funker. Vi har brukt vaskekluter både sånne tynne med rosa kant og frotte fra Ikea. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Curlingkone
|
Da må jeg vel se på det med flasker og pumpe ja.
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg leser til øyet blir stort og vått - jeg lurer på mye av det samme siden vår kommer en måneds tid seinere. Jeg har kjøpt fire-fem plagg til nå. Hvor lenge før termin bør man kjøpe inn de store tingene, forresten? Det er greit å ha ting klart i litt god tid, tenker jeg, men hva er god tid? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
nju nja njo
|
Jeg var ganske avslappet og begynte 3 mnd før. Burde holdt, men formen min var ikke forenelig med shopping, så hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg nok gjort unna mer litt tidligere.
|
![]() |
|
|