|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteSpør du folk (venner eller familie) om hjelp når du skal flytte, tilbyr du hjelp til folk som skal flytte, og svarer du som regel ja om folk ber deg om hjelp når de skal flytte? Er det en naturlig ting å forvente å få hjelp til? Sist redigert av Dronningen : 15-06-09 kl 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, jeg hjelper villig - og forventer iallefall at de jeg hjelper kanskje skal stille opp for meg. Mannen er skrudd sammen på annet vis. Han spør ikke noen om hjelp - stolte stapeisen.
![]() |
#3 |
Drømmer
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg hjelper venner og familie skal flytte om de trenger det, de gangene vi har flyttet har familiene våres stilt opp. Når jeg flyttet for meg selv i fjor vi jeg hjelp av en god kompis, broren hans og min beste venninne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, ja og ja. Jeg er enslig, familien bor ikke i samme by, ingen i min familie kan bære tungt, osv. Folk tilbyr seg gjerne å hjelpe, og jeg stilller med pizza og øl. Gjør mer enn gjerne det samme for andre. Men jeg gjør også gjerne ting som er tungt og kjedelig for vennene mine og familien min. Gjør man ikke det, da?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa- vi hjelper til om venner eller familie spør. Har også fått hjelp når vi har flyttet selv.
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper de nærmeste når de skal flytte, det være seg venner eller familie. Det er de samme vi kan spørre om vi skal flytte.
![]() |
#7 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har aldri spurt om hjelp ved flytting. Vi har heldigvis aldri blitt spurt om å hjelpe til heller.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har fått masse hjelp til både flytting og oppussing, av venner som har tilbydt seg å hjelpe til. Andre har vært barnevakt slik at det skulle gå raskere for oss å få pakket osv. Jeg håper virkelig at de samme menneskene spør oss om hjelp når de trenger det, og jeg kommer til å tilby meg å hjelpe uansett, tror jeg.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
Signerer denne.
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
Jeg tror vi flytta enda kortere enn dere. Og flyttebyrået holdt til på halvveien!
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg er vant til at flytting er noe man både får hjelp til og hjelper andre med. Vi har fått mye hjelp, men har også både flyttet for og pusset opp hos andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist flyttet vi 250 meter og brukte flyttefolk. Det er jo ikke kjøringen som er slitsom og tung, men å bære store tunge ting ut og inn. Uansett hvem som bar måtte vi jo hatt en bil med plass nok i, så for oss var det vel anvendte penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Epikur
|
Sånn er det i min omgangskrets også. Vi er en raus gjeng og det går alltid rundt.
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg har spurt om hjelp, jeg har fått hjelp, og jeg har hjulpet til sjøl. Jeg kan ikke bære, men jeg er god på glass og silkepapir.
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteForøvrig synes jeg ikke man kan forvente hjelp med mindre man er innstilt på å hjelpe til sjøl.
![]() |
#19 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har stort sett hatt noen tjenester til gode hos folk, så slike ting har heldigvis gått begge veier.
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi MÅ ha hjelp til flytting siden jeg ikke eier muskler og vi har en baby og mannen ikke kan bære alle de tunge store møblene og hvitevarene alene. Men vi spør helst innen familien og det går stort sett greit. Og selvsagt sier vi ja tilbake, om vi har muligheten til det. Skulle bare mangle. Jeg er ikke alltid så flink til å tilby hjelp, rett og slett fordi jeg er så distré og glemmer det.
![]() |
|
|