Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 14:15   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Spør du folk (venner eller familie) om hjelp når du skal flytte, tilbyr du hjelp til folk som skal flytte, og svarer du som regel ja om folk ber deg om hjelp når de skal flytte? Er det en naturlig ting å forvente å få hjelp til?

Årsaken til at jeg spør er at jeg ser på det å flytte som ufattelig kjedelig og tungt, og jeg hadde ikke ønsket å belemre andre med dette. Man ja vi har i nøden spurt om hjelp til de veldig tunge tingene da vi relativt spontant flyttet i 2002, men bortsett fra det ønsker vi å klare av med slike ting selv, og heller betale folk for å få det gjort. Vi har ingen familie her.

Sist redigert av Dronningen : 15-06-09 kl 14:20.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:17   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Ja, jeg hjelper villig - og forventer iallefall at de jeg hjelper kanskje skal stille opp for meg. Mannen er skrudd sammen på annet vis. Han spør ikke noen om hjelp - stolte stapeisen.

Den gangen vi har flyttet, var det min familie som hjalp oss. Da jeg flyttet mens jeg bodde på hybel har jeg alltid hatt venner som har hjulpet + noe familie da.

Gammel 15-06-09, 14:19   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hjelper venner og familie skal flytte om de trenger det, de gangene vi har flyttet har familiene våres stilt opp. Når jeg flyttet for meg selv i fjor vi jeg hjelp av en god kompis, broren hans og min beste venninne.

Jeg spør om hjelp om jeg må å tilbyr folk hjelp.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 23:49   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, ja og ja. Jeg er enslig, familien bor ikke i samme by, ingen i min familie kan bære tungt, osv. Folk tilbyr seg gjerne å hjelpe, og jeg stilller med pizza og øl. Gjør mer enn gjerne det samme for andre. Men jeg gjør også gjerne ting som er tungt og kjedelig for vennene mine og familien min. Gjør man ikke det, da?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:09   #5
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Ja- vi hjelper til om venner eller familie spør. Har også fått hjelp når vi har flyttet selv.
Denne helgen brukte jeg på å hjelpe min beste venninne med å vaske og flytte. Sønnen hennes på 20 år døde forrige mandag av leukemi, så for meg var det en selvfølge. Blir selvfølgelig veldig spesielt i en slik situasjon. Det var likevel rørende mange i hennes omgangskrets som stilte opp!

Gammel 15-06-09, 14:19   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi hjelper de nærmeste når de skal flytte, det være seg venner eller familie. Det er de samme vi kan spørre om vi skal flytte.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:29   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi hjelper de nærmeste når de skal flytte, det være seg venner eller familie. Det er de samme vi kan spørre om vi skal flytte.

Samme her, og hvor ofte flytter man?

Gammel 15-06-09, 14:19   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri spurt om hjelp ved flytting. Vi har heldigvis aldri blitt spurt om å hjelpe til heller.

Gammel 15-06-09, 16:34   #9
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har fått masse hjelp til både flytting og oppussing, av venner som har tilbydt seg å hjelpe til. Andre har vært barnevakt slik at det skulle gå raskere for oss å få pakket osv. Jeg håper virkelig at de samme menneskene spør oss om hjelp når de trenger det, og jeg kommer til å tilby meg å hjelpe uansett, tror jeg.

Gammel 15-06-09, 14:20   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min omgangskrets flyttes det på dugnad, så ja, jeg både deltar i andres flyttinger og ber om flyttehjelp selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:28   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I min omgangskrets flyttes det på dugnad, så ja, jeg både deltar i andres flyttinger og ber om flyttehjelp selv.

Signerer denne.
Nå har det vært stille på flyttefronten i det siste, så da er alle godt uthvilte og klare til innsats når vi skal flytte i juli.
Vi flytter bare 2 km. så det er uaktuelt å bruke flyttebyrå. Det er å kaste penger ut vinduet. Mye billigere å kjøpe pizza og øl til fotfolket.

Gammel 15-06-09, 14:31   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi flytter bare 2 km. så det er uaktuelt å bruke flyttebyrå. Det er å kaste penger ut vinduet. Mye billigere å kjøpe pizza og øl til fotfolket.

Jeg tror vi flytta enda kortere enn dere. Og flyttebyrået holdt til på halvveien!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:35   #13
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vant til at flytting er noe man både får hjelp til og hjelper andre med. Vi har fått mye hjelp, men har også både flyttet for og pusset opp hos andre.

Etter den siste megaflyttingen tror jeg forsåvidt at vi skylder bort en del tjenester. Men det har vi også understreket til alle som hjalp oss at vi føler. Og vi stiller selvsagt opp den dagen vi kan hjelpe med noe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:40   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tror vi flytta enda kortere enn dere. Og flyttebyrået holdt til på halvveien!

Vi flytter mye "snillere" nå enn forrige gang; da var det ut av gammelt hus der vi bodde i andre etasje og det var bratte og snirklete trapper.
Denne gangen er det fra leilighet på grunnplan til hus.

Gammel 15-06-09, 18:05   #15
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sist flyttet vi 250 meter og brukte flyttefolk. Det er jo ikke kjøringen som er slitsom og tung, men å bære store tunge ting ut og inn. Uansett hvem som bar måtte vi jo hatt en bil med plass nok i, så for oss var det vel anvendte penger.

Jeg har dessuten en tendens til å være høygravid akkurat når vi flytter, så jeg er lite til hjelp når det kommer til de tunge takene

LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 22:17   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sånn er det i min omgangskrets også. Vi er en raus gjeng og det går alltid rundt.

Gammel 16-06-09, 22:23   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spurt om hjelp, jeg har fått hjelp, og jeg har hjulpet til sjøl. Jeg kan ikke bære, men jeg er god på glass og silkepapir. Og så er Pelen kanskje den sterkeste (og snilleste!) jeg vet.

Gammel 15-06-09, 14:20   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig synes jeg ikke man kan forvente hjelp med mindre man er innstilt på å hjelpe til sjøl.

Gammel 15-06-09, 14:21   #19
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi har stort sett hatt noen tjenester til gode hos folk, så slike ting har heldigvis gått begge veier.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 14:22   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi MÅ ha hjelp til flytting siden jeg ikke eier muskler og vi har en baby og mannen ikke kan bære alle de tunge store møblene og hvitevarene alene. Men vi spør helst innen familien og det går stort sett greit. Og selvsagt sier vi ja tilbake, om vi har muligheten til det. Skulle bare mangle. Jeg er ikke alltid så flink til å tilby hjelp, rett og slett fordi jeg er så distré og glemmer det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.