Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere ofte barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 20:53   #1
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Har dere ofte barnevakt?

Hvordan ligger dere an der? Har dere ofte barnevakt? (Da i form av besteforeldre o.l) Det lurer jeg på denne lørdags kvelden

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 20:53   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere ofte barnevakt?

Nei

Gammel 24-01-09, 20:55   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei sjelden. De bor i en liten toroms, og klager på at de er så gamle. (Ikke fylt 70 engang). Og mine foreldre bor 50 mil unna.

Gammel 24-01-09, 20:58   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi er heldige slik.
Besteforeldre på begge sider trår gjerne og ofte til, og har gutten enten over natta, en hel helg eller som nå om en måned: Deler på å ha ham i en uke når jeg og mannen skal på Oslotur sammen.
Vi er privilegerte, og de vet at det blir satt pris på.
Og så elsker gutten å være sammen med dem, da!

Gammel 24-01-09, 21:01   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har aldri hatt barnevakt for mer en en time eller to til minstejenta. Men mellomste er med svigers på campingtur på fjellet denne helgen. Vi har vel hatt barnefri en helg i året eller noe. Alt for sjelden egentlig. Akkurat nå har jeg følelsen av å vasse rundt i unger 24-7. Men jeg er i permisjon da. Men de eldste er jo på skole/SFO og barnehage.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:22   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja ... Det blir i snitt én gang i måneden, kanskje - litt sjeldnere nå når vi har en liten baby. Vi hadde barnevakt for begge i 4-5 timer da minstemann var 3 måneder - mine foreldre og min tante påtok seg oppgaven. Jeg er lykkelig over å ha foreldre og andre slektninger i nærheten.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:27   #7
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hele helger kanskje en gang i året. Ellers bor mamma på hybel i huset vårt, men det er sjelden vi bruker henne til barnevakt. Det blir stort sett når vi begge må jobbe. Barnevakt sånn st vi voksne kan gjøre noe sammen er kanskje en kveld annenhver måned i snitt.

Gammel 24-01-09, 22:40   #8
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Nei, dessverre. Begge sett besteforeldre bor i andre land.

Mamma og pappa skulle nok veldig gjerne hatt anledning til å passe poden av og til. De blir pensjonister neste år, og da regner jeg med vi kommer til å sende ham til dem i enkelte ferier. Svigerforeldrene mine er for gamle og skrøpelige til å passe ham noe særlig lenge om gangen.

Sist redigert av Mistral : 24-01-09 kl 22:49.
Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:42   #9
Tine
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Tine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Siste gang jeg hadde barnevakt var i november -07. Jeg hadde lovt datteren teatertur (bestillt billetter og avtalt med hennes beste barnehagevenninne) og pappaen ble pålagt overtid. Da hadde jeg barnevakt et par timer.

Største på 5 år har ligget borte 1 natt og det var når jeg fødte nestemann i rekka.

Kan vel ikke si at det er spesielt ofte nei.

Tine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:45   #10
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jentene er hos svigermor hver onsdag. Det er fordi hun ønsker det selv, og vi er jo selvfølgelig veldig takknemlige for det. Vi får middag der hver gang når vi henter dem, og DET er deilig det!
Mamma og pappa stiller opp og passer dem rett som det er om det er noe vi skal på. Det samme gjelder svigers. De overnatter også om vi skal på noe festligheter av noe slag. Som alle skjønner så bor begge besteforeldreparene nærme oss, og jeg er så glad for det.
Men jentene har enda ikke vært hos noen av dem en hel helg. Vi har snakket om det mange ganger at det hadde vært en vitamininnsprøytning for kjæresteforholdet vårt om vi reiste bort en helg helt alene, og vi har barnevakter parat på bege sider. Så det er bare å få ut fingeren egentlig..

Gammel 24-01-09, 23:03   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke når de nekter å ta flaske. Uansett var det ikke noe problem. Jeg har egentlig ikke følt for å levere fra meg knerten enda. Snuppa hylte døgnet rundt sitt første leveår, og da trengte jeg litt "fri" noen ganger for å komme til hektene. Knerten er det ikke så mye bråk med, for å si det mildt.

Nei da blir det ikke så enkelt.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men kanskje andre gjør det.

Helt greit det, syns bare det er litt spesielt hvis man føler seg utnyttet etter at man har passet noen en gang. For meg hørtes det ut som om hun ikke ønsket å passe nevøen sin, men ville gjøre det hvis hun fikk noe igjen for det. Det syns jeg er litt spesielt.

Gammel 24-01-09, 20:57   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 20:58   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei. Mine foreldre bor 50 mil unna å svigers er litt skrøpelige/gidder ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:00   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, alle bor mellom 50- 100 mil unna.
Har venninner som brukes ved spesielle anledninger. Savner å kunne "levere" lillegutt en lørdag for bare å shoppe eller gå på kafé sammen. Blir lite kjærestetid.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:02   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene mine henter ungene på SFO hver onsdag og passer dem til ca 21. Jeg har kveldsjobb som jeg ikke kunne hatt uten dem. Ellers passer de dem hvis jeg spør og det passer, men jeg spør ytterst sjeldent pga onsdagene.

Gammel 24-01-09, 21:05   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hva man karakteriserer som ofte, men vi har svigers 10 min biltur unna og mine foreldre 30 min biltur vekk, og spesielt svigers som er pensjonister begge to har barn og barnebarn som en hobby. Det er veldig sjelden det ikke ordner seg med barnevakt hvis vi skal noe. Og det varierer litt i perioder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 20:59   #17
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har heller ikke barnevakt. Mamma vil gjerne, men hun bor 80mil unna og da sier det jo seg selv at det blir litt vanskeligt

Svigers bor i nærheten (ca 5 mil unna), men vi fikk beskjed av svigermor før ungene ble født at; hvis vi skulle sette unger til verden, så måtte vi ha det klart for oss at hun var ferdig med barn og at vi fikk pent se til å passe de selv..

Greit nok det

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:01   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 24-01-09, 21:11   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Naboens eldste datter passer om vi en gang hvert jubelår skal noe i ukedagene.
Mamma kommer en langhelg i året og har ungene så vi får reist bort litt, det er noe hun gjør med stor glede og som vi setter veldig pris på.
Vi byttelåner unger med naboene en helg i halvåret for å få litt fri. Mannens foreldre passer en gang i bland, men har veldig mange barnebarn så det blir ikke ofte.
Så alt i alt har vi ikke ofte barnevakt nei. Har ikke så stor behov heller og om det skulle være sånn finner vi alltid en løsning.

Gammel 24-01-09, 21:19   #20
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har svært sjelden barnevakt, da vi ikke har noen familie i nærheten. Småen er også så liten ennå at det er ikke så aktuelt med overnattingsbesøk borte enda. Vi har noen venner som kan sitte, men som oftest er det jo for å treffe venner vi skal ha barnevakt, så da blir det litt teit at en av dem må sitte barnevakt; "nei deg hadde jeg minst lyst å treffe så jeg håper du kan passe for oss?"

Etter hvert når Småen blir eldre så har jeg en 17 åring som jeg kan spørre og som har passet Junior en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.