Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunne du overnattet et sted det spøker?
Ja, selvsagt, sånt tror jeg overhodet ikke på 39 52,00%
Ja, men jeg ville nok tenkt litt på det 14 18,67%
Ja, men jeg ville vært engstelig 4 5,33%
Nei, antakelig ikke 11 14,67%
Er usikker 4 5,33%
Er du sprø? Bare glem det! 3 4,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-25, 22:23   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Ramlet over et tv-program om noen som skulle overnatte på verdens (visstnok) mest hjemsøkte hotell i Irland. Det satte i gang en diskusjon i heimen. Sønnen (20) skal bo på Fleischers på Voss om noen uker, og han påstår at han skal bytte hvis han får rom 407. Mannen min påstår at han kunne sovet hvor som helst. Det kunne absolutt ikke jeg. Jeg tror ikke på spøkelser, men jeg hører jo hvor selvmotsigende jeg er når jeg sier at jeg ikke ville sovet et sted det spøker, for jeg ville vært redd for å ikke få sove.

Hva med deg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-25, 22:28   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du overnattet på et hjemsøkt hotell?

Tja, jeg er nok litt selvmotsigende jeg også. I utgangspunktet tror jeg ikke på at noe er hjemsøkt, men jeg hadde nok syntes det var litt ubehagelig å skulle sove alene (sammen med noen hadde vært problemfritt) i et rom som alle andre mente var hjemsøkt eller syntes var skummelt. Så ja, jeg hadde nok gjort det, men hadde helt sikkert tenkt litt på det likevel.

Gammel 02-03-25, 23:00   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke på noe som helst i den retning. Blir bare irritert av å høre snakk om det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-25, 23:04   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke på noe som helst i den retning. Blir bare irritert av å høre snakk om det.

Jeg tror deg, altså, men er det du sier at du hadde sovet som en stein selv på rom 407 på Fleischers? (Bare sånn at jeg tolker deg riktig.)

Gammel 03-03-25, 07:13   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror deg, altså, men er det du sier at du hadde sovet som en stein selv på rom 407 på Fleischers? (Bare sånn at jeg tolker deg riktig.)

Ja det tror jeg helt sikkert. «Hjemsøkt» er ikke noe som fins.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 09:57   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Har aldri hørt om Fleischers/rom 407. Hva er det?

Jeg kan utdype nå som jeg har lest tråden at jeg godt kan bli redd for lyder osv. i mørket, og har tilløp til å være husredd - men det vil aldri falle meg inn å tenke at lydene hadde en overnaturlig årsak. Jeg ville tenkt mus, andre dyr, et ukjent menneske avhengig av hvordan lyden var. Skummelt nok det, synes jeg.

Gammel 03-03-25, 05:38   #7
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Ja, har gjort det også. Var på "Ghost hunt tour" i England i fjor - det var ekstremt gøy! Bodde på hjemsøkt luksushotell en helg og var med på diverse guidede turer i området sammen med en gjeng andre spøkelsesjegere. Intens helg, opplevde mye rart og traff mange morsomme folk.
Planlegger ny tur

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 07:35   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Ja, har gjort det også. Var på "Ghost hunt tour" i England i fjor - det var ekstremt gøy! Bodde på hjemsøkt luksushotell en helg og var med på diverse guidede turer i området sammen med en gjeng andre spøkelsesjegere. Intens helg, opplevde mye rart og traff mange morsomme folk.
Planlegger ny tur

Fortell!

Gammel 03-03-25, 16:55   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Fortell!

Tja, vi reiste med disse her: https://www.hauntedhappenings.co.uk/ og det var en intens helg med masse aktivitet, noe historisk og noe ren "spøkelsesjakt" med Ouija-brett og diverse andre måter å finne spøkelser på.
Masse rare folk traff vi, noen ropte "Spøkelsesaktivitet! " hver gang en gardin blafret litt men de fleste var helt vanlige folk, noen svært skeptiske og noen mer åpne.

Jeg har alltid vært interessert i det okkulte men har også en stor respekt for det og var sånn sett først i tvil om det å reise på en sånn tur og rote rundt var særlig smart - men det var kjempegøy, respektfullt og de som drev det var veldig proffe.

Jeg har hatt en ganske heftig og veldig, veldig skremmende uforklarlig opplevelse selv - kun den ene i hele mitt liv og jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det som kan forklares.
Men jeg ser aldri på Åndenes makt eller lignende shows, altså - jeg er ikke der, liksom. Bare så det er nevnt.

When tomorrow comes
Gammel 03-03-25, 19:29   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tja, vi reiste med disse her: https://www.hauntedhappenings.co.uk/ og det var en intens helg med masse aktivitet, noe historisk og noe ren "spøkelsesjakt" med Ouija-brett og diverse andre måter å finne spøkelser på.
Masse rare folk traff vi, noen ropte "Spøkelsesaktivitet! " hver gang en gardin blafret litt men de fleste var helt vanlige folk, noen svært skeptiske og noen mer åpne.

Jeg har alltid vært interessert i det okkulte men har også en stor respekt for det og var sånn sett først i tvil om det å reise på en sånn tur og rote rundt var særlig smart - men det var kjempegøy, respektfullt og de som drev det var veldig proffe.

Jeg har hatt en ganske heftig og veldig, veldig skremmende uforklarlig opplevelse selv - kun den ene i hele mitt liv og jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn det som kan forklares.
Men jeg ser aldri på Åndenes makt eller lignende shows, altså - jeg er ikke der, liksom. Bare så det er nevnt.

Spennende å høre om!

Gammel 03-03-25, 05:43   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

... jeg svarte ikke i pollen da ingen av alternativene passet for meg.

When tomorrow comes
Gammel 03-03-25, 07:10   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... jeg svarte ikke i pollen da ingen av alternativene passet for meg.

Ja, den mangler alternativet "ja, selvsagt, jeg synes sånt er skikkelig spennende og gøy!"

Sist redigert av My : 03-03-25 kl 07:31.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 07:36   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, den mangler alternativet "ja, selvsagt, jeg synes sånt er skikkelig spennende og gøy!"

Hmm. Noen må gjerne redigere pollen, hvis de vil. Men mener dere at dere ville bodd på et hjemsøkt sted OG at dere tror på det også?

Gammel 03-03-25, 09:40   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Definitivt, men ikke alene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 09:50   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er både husredd og mørkredd. Så selv om jeg ikke tror på spøkelser, så kunne jeg klart å engste meg våken.

Hadde gjort det om jeg delte seng med noen, men hadde vært nervøs alene

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-25, 09:54   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Samme her.

Gammel 03-03-25, 11:00   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme. Og jeg ville ikke valgt et sånt hotell, fordi jeg ville tenkt at det antagelig kom til å bli snakk om det rundt omkring, blant andre gjester og ansatte. Men om jeg hadde vært der, hadde jeg sovet helt fint.

Gammel 02-03-25, 23:04   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verken overtroisk, hus- eller mørkeredd, og sover alltid godt. Så jeg hadde ikke hatt noe problem med det på forhånd i alle fall. Da måtte det ha skjedd noe helt spesielt underveis, som gjorde at jeg vegret meg for å gjøre det på nytt (Ine og Linn sov for øvrig også godt i dette "hjemsøkte" hotellet i Irland, hvis det var Null Stjerner du så).

Gammel 02-03-25, 23:06   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er verken overtroisk eller husredd, og sover alltid godt. Så jeg hadde ikke hatt noe problem med det på forhånd i alle fall. Da måtte det ha skjedd noe helt spesielt underveis, som gjorde at jeg vegret meg for å gjøre det på nytt (Ine og Linn sov for øvrig også godt i dette "hjemsøkte" hotellet i Irland, hvis det var Null Stjerner du så).

Jeg tror det var det programmet, ja, men jeg har aldri sett det før og så bare en liten del av dette, så jeg fikk ikke med meg annet enn den delen om det hjemsøkte hotellet.

Gammel 02-03-25, 23:12   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke på sånt overhode.
Men jeg er også verdens mest mørkredde menneske og kunne aldri bodd et slikt sted alene. Sammen med mannen kunne jeg sovet hvor som helst.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.