|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Jeg skulle gjerne hatt en vurdering av om frisørjobben gjort på håret mitt i går er innafor faglig sett. Selv syns jeg fargen er veldig flekkete og rar. Jeg er klar over at jeg kan gå tilbake til frisørsalongen og klage/spørre, men jeg skulle veldig gjerne visst om jeg har noe å klage på først. Litt konfliktsky er man jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Vet ikke det du spør om, men synes det var rart at du ikke ble opplyst om det var lærling som utførte det.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 07-09-24 kl 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Ja, hvis jeg bestemmer meg for å klage så er det nok en god ide å kontakte daglig leder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Siden det er en lærling som utførte det, så reagerer jeg på at ikke hen hadde veiledning under arbeidet eller i det minste kvalitetssikring av resultatet i etterkant. Jeg ville tatt kontakt med daglig leder og spurt om hen kan vurdere det. Da vil du få rettet det opp kostnadsfritt, lærling få tiltrengt veiledning og daglig leder en oppfordring til å ha større fokus på opplæring/kvalitetssikring. Jeg er også vant til at man får opplyst om at det er lærling som utfører arbeidet.
![]() |
![]() |
#5 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?
Vet ikke. Er det eventuelt for å ha et argument i ermet hvis du skal kontakte stedet du fikk behandlingen? Vil tro at uansett så er det jo stedet der du fikk behandlingen som må ta en egen avgjørelse, og da er jeg usikker på hvor mye en tilfeldig annen frisør mener har av betydning.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 07-09-24 kl 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Send mail med bilde til daglig leder. Er det striper med hette du har fått? Det kan fort bli flekkete hvis hullene i hetta er for store og blekemiddel for tynt, slik at det renner blekemiddel mellom hette og hår. Da får man leopard flekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Klar
|
Nei, det er foliestriper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Kan du ringe? Sende mail? Kanskje det kan bli litt mer diskre for lærlingen?
![]() |
#9 |
Klar
|
Det sto ikke oppgitt daglig leder eller oversikt over frisørene på den enkelte frisørsalongen, så nå har jeg benyttet kontaktskjema på Nikita.no og spurt hva de mener jeg bør gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?En frisør på den salongen kan sikkert rette opp, men fare for mer slitasje. Jeg anbefaler Petit frisørene i nabolaget, de er middels priset, gjør veldig god jobb. Kan gi deg noen navn hvis interesse.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Jeg har en venninne som opplevde at lærligen ikke gjorde en god nok jobb og som heller ikke spurte noen om veiledning underveis. Det venninnen min gjorde var å gå tilbake når lærlingen ikke var på jobb. For hun, som deg, syntes det var ubehagelig.
![]() |
#12 |
Klar
|
Takk. Hvordan visste hun når lærlingen var på jobb? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
Hun gikk forbi en gang lærlingen var der og feiget ut, og kom så tilbake en annen dag.
![]() |
#14 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?En ærlig tilbakemelding er ikke kritikk. Det er en mulighet til å bli bedre. Det er synd at lærlingen ikke fikk veiledning underveis, men dette er en mulighet for salongen til å gjøre deg fornøyd og til ay lærlingen får utviklet seg. Det er ikke din «skyld» at du betalte lite, som du sa selv, du ble ikke gjort oppmerksom på det.
![]() |
#15 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Salongen er vel også avhengig av ar de gjør en god jobb og lærer opp lærlingene ordentlig. Hvis lærlingene deres ikke blir får god nok veiledning og stryker til eksamen, får de vel ikke flere lærlinger. Så det er også i deres interesse at dette blir ordnet opp i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Når jeg skal klage på noe, bruker jeg alltid følgende fremgangsmåte: Jeg tropper opp ved disken/kasse/resepsjonen, ser personen rett i øynene, smiler mitt hyggeligste, gladeste smil, og innleder med «Hei. Jeg beklager å si at i dag kommer jeg for å klage.» Hele tiden mens jeg smiler og er så hyggelig/vennlig/sjarmerende som jeg bare klager. Det har aldri slått feil hittil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få en vurdering av frisør-arbeid?Den gangen det skjedde med oss (dvs. datter i huset) så tok vi bilder av galskapen, skrev en saklig epost om hendelsesforløp og hvor misfornøyde vi var og brukte bildene som bevis. Det tok svært kort tid fra epost ble sendt før vi ble ringt opp av daglig leder og ble tilbudt gratis korreksjon. I tillegg fikk vi en gratis oppfølgingstime tre måneder etterpå og en haug med sjampo, balsam og hårkur for å beskytte håret så mye som mulig på grunn av skaden som hadde oppstått.
![]() |
|
|