|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Her i huset vil jeg si vi gjør lik mye egentlig. Vi henter/leverer i bhg annenhver gang, vi deler likt på hjemme med sykt barn, vi bytter på legging, jeg tar stort sett klesvask mens mannen stort sett tar oppvaskmaskina. Jeg rydder flater mens mannen er flinkere til kildesortering og søppelhåndtering osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Samma her.
![]() |
#3 |
Drømmer
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Bursdagsgaver,kalendergaver og julegaver står jeg for, handling står stort sett mannen for. Når vi skal på ferie pakker jeg klær til meg og poden, mannen tar ansavar for medisiner og andre ting som skal med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi fordeler det litt etter hva vi liker. Jeg liker å handle og spesielt gaver og jeg liker å følge Mazungen. Jeg følger stort sett opp sjakken, mens han tar mere av TaeKwondo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er nok jeg som er planleggingsminister og organisatoren hjemme hos også. Jeg liker det, han er glad han slipper.
![]() |
#6 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg holder orden på vedkubber og bursdagsinvitasjoner og handlelister og vottepar og bursdager og julefeiring. Det går heldigvis av seg selv ettersom jeg har klisterhjerne og aldri glemmer et tidspunkt eller en beskjed når jeg har hørt den.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er omtrent sånn hos oss også, vi har absolutt jevn fordeling av husarbeid, barn og slikt ellers, men det er jeg som planlegger og organiserer. Han har blitt litt bedre med årene, men ikke veldig mye |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Vi deler på det; den som har det travlest slipper, den som er mest tilgjengelig trår til.
![]() |
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?
Jupp.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
Sånn er det her og. Akkurat no har eg det fyrktelig travelt på jobb, så då er det han som står for logistikk og planlegging. Andre gangar er det han som har det travelt. Men stort sett delar vi på det 50/50 som med det meste anna.
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
Det kan stort sett jeg også. Alt som skal gjøres i uken er skrevet på en familiekalender i gangen og den forholder vi oss begge til. Det kan nok være at noen beskjeder bare er kommet på min e-post slik at jeg minner ham på dem om jeg ikke er der, men verre er det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Han kan være med på planlegging, men da har jeg oftest sagt "bør vi ikke tenke på bursdagen(eller whatever) som er snart siden du skal bort i morgen og jeg jobbe over på torsdag og dermed ikke har så god tid" f.eks. Altså etter at jeg har initiert samtalen. Han fulgte opp poden på svømmekurs, mens det var jeg som sa "om poden skal på svømmekurs så går fristen for påmelding ut i morgen". Slike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Kjenner det igjen Vixen. Men jeg har de senere år satt ned foten og forlangt at han er med mer på planlegging og logistikken. Og sakte men sikkert tar han mer ansvar, heldigvis. I år var første året han selv kom på at vi må handle inn til julekalenderen.
![]() |
#14 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Signerer bare hele innlegget ditt jeg....
![]() |
#15 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Det er vel jeg som tar mest av planleggingen, men først og fremst fordi jeg har mer behov for planer og system. Han er flinkere til å ta ting på sparket, men kan helt fint ta ansvar for pakking og ordning. Når han slipper til...
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Jeg tar det aller meste. I en bitteliten periode prøvde vi å dele på oppfølgingen til storebror, men det ble kaos. Så nå tar jeg alle telefoner, skriving av Mail, brev og søknader og er på alle møter. Madammen er med på de fleste, men må vi dele oss, så drar jeg.
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Når det kommer til henting/levering, hjemme med syke barn og legging, er vi ganske gjennomførte på annenhver gang.
![]() |
#18 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Akkurat slik er det her også, bortsett fra når det kommer til handling; mannen det ALDRI på pris og mathandler dyrt (type alltid på Meny). Jeg handler de samme merkene, men på Rimi sånn stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er mor stort sett logistikkansvarlig og organisatoren i familien?Nå er ikke vi gift lenger, men jeg kjenner meg godt igjen i det Vixen skriver. Nå gjør jeg visst alt.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
Jeg tok feil, litt. Barna er hos faren i dag, han hentet på skole og bhg. Skolesekken var tømt for matboks og flaske, første gang det har skjedd. Stod fint på kjøkkenbenken hos meg. Han ringte og ba meg ta hjem våt/skitten dress fra bhg slik at den kunne tørke (Jeg jobber vegg i vegg). Det er håp!
![]() |
|
|