Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fringe

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-10, 16:13   #241
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fringe

Takk for advarselen om pausen. Jeg gledet meg til neste episode.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:24   #242
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Okey.. episode 3 var ikke så ille.
Så lenge vår Olivia klarer å holde seg litt fast til at hun ikke hører hjemme der hun er og prøver å finne ut av det, så fungerer episodene med den alternative virkeligheten.

Det var så jeg også maktet å se den da. Samme med den samtalen med Peter i episode 4

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Do Shapeshifters Dream of Electric Sheep?

Best! Episode! Ever!

Også synes jeg tittelen på episoden gir et så fantastisk fint lite "hallo" til en annen film jeg er veldig, veldig glad i. Nevnte det for kompisen min som jeg så episoden sammen med og han var sånn, hæ? Hvilken film er det da?
Hallo? Er det noen som IKKE vet hvilken film jeg sikter til?!??!!! (dette var da en liten test - vet dere hvilken film tittelen sikter til?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:49   #243
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det var så jeg også maktet å se den da. Samme med den samtalen med Peter i episode 4

Jeg ble litt irritert på slutten av episode 4 jeg da. Hvorfor i all verden hopper han til sengs med henne om han føler at alt ikke er sm det skal???

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Også synes jeg tittelen på episoden gir et så fantastisk fint lite "hallo" til en annen film jeg er veldig, veldig glad i. Nevnte det for kompisen min som jeg så episoden sammen med og han var sånn, hæ? Hvilken film er det da?
Hallo? Er det noen som IKKE vet hvilken film jeg sikter til?!??!!! (dette var da en liten test - vet dere hvilken film tittelen sikter til?)

Hmm.. Tror ikke jeg vet hvilken film du sikter til. Fortell!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:31   #244
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner heller ikke hvilken film du snakker om, fortell!

Gammel 20-10-10, 17:16   #245
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Do androids dream of electric sheep?" Filmen bak Blade Runner.

(Jeg visste ikke det, men det stod på en av mine favoritt-review-sites. )

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:32   #246
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

"Do androids dream of electric sheep?" Filmen bak Blade Runner.

ITYM: Boken bak Blade Runner, av Philip K. Dick; han skrev svært mange SF-bøker og historier (noen av dem veldig gode, men knapt noen uten alvorlige mangler), og har sagt at hovedtema for forfatterskapet hans var spørsmålene «What is reality?» og «What is a real human being?». Denne episoden, i likhet med Blade Runner av Ridley Scott, tar primært tak i det andre spørsmålet, og jeg mener at tilnærmingen i episoden ligner mer på det Dick gjorde enn det filmen gjør; for her stiller alle de sentrale personene spørsmål ved hvem eller hva både de selv og de andre er, og hva som gjør at de er ekte mennesker, eller ikke.

Ben "I mean, after all; you have to consider we're only made out of dust." Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:07   #247
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Dere _har_ sett Bladerunner? (og ja, jeg skjønte at Ben Murphy nok har sett den noen ganger)

Gammel 20-10-10, 21:10   #248
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart jeg har sett Blade Runner! Gjentatte ganger. Og lest boken, for den del.

Jeg synes Newton minnet veldig om Roy Batty. De andre to shapeshifterne vi så var jo "undercover" som mennesker og hadde lært å være menneskelige - han politimannen var jo åpenbart genuint glad i kjæresten og [ste-]sønnen sin, og Newton sa at han ikke skjønte det, men at han begynte å forstå det, eller noe sånt. Newton var ikke menneskelig, og han gjorde ganske narr av Olivia, som er menneske, og prøver å ikke være det, liksom. Så han hørtes ut som om han så ned på henne og på mennesker generelt, men jeg fikk veldig følelsen av at han likevel hadde fått en personlighet og en identitet, at han var blitt ganske menneskelig likevel. Som Roy Batty. Og dermed er det likevel tragisk når han dør, selv om han er et slags monster. (Igjen, som Roy Batty.)

Gammel 20-10-10, 21:23   #249
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boken ja. Altså det VAR det jeg mente, det var en skriveleif.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:56   #250
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Klart jeg har sett Blade Runner! Gjentatte ganger. Og lest boken, for den del.

Jeg synes Newton minnet veldig om Roy Batty. De andre to shapeshifterne vi så var jo "undercover" som mennesker og hadde lært å være menneskelige - han politimannen var jo åpenbart genuint glad i kjæresten og [ste-]sønnen sin, og Newton sa at han ikke skjønte det, men at han begynte å forstå det, eller noe sånt. Newton var ikke menneskelig, og han gjorde ganske narr av Olivia, som er menneske, og prøver å ikke være det, liksom. Så han hørtes ut som om han så ned på henne og på mennesker generelt, men jeg fikk veldig følelsen av at han likevel hadde fått en personlighet og en identitet, at han var blitt ganske menneskelig likevel. Som Roy Batty. Og dermed er det likevel tragisk når han dør, selv om han er et slags monster. (Igjen, som Roy Batty.)

Gammel 21-10-10, 11:13   #251
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg regner med at jeg ikke trenger å svare på spørsmålet. Det hadde vært litt flaut om jeg ikke visste svaret.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 11:18   #252
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Gammel 29-11-10, 19:51   #253
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hva ER det med sendingene borte i USA da? Det er jo hele tiden "pauser" i sendingene.
:spent på hva som skjer med Olivia nå:
Men skal ikke hun klare å krysse over uten noen ekstra medikamenter?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 15:59   #254
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da var vi også hektet. Vi begynte på den i julen, og så siste episode i går. Ganske greit å se den så konsentrert, da ble ikke nedeperioden og de litt dårlige monster of the week-episodene så irriterende.

Jeg elsker alle easter eggsene og henvisningene til andre serier og popkulturelle greier, min favoritt er henvisningen til Dr. Jacoby, psykologen i Twin Peaks.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:06   #255
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

FOX har flyttet Fringe fra torsdag til fredag, i utgangspunktet ukens dårligste kveld for en dramaserie, og det er all grunn til å se på det som en trussel om å legge ned hele serien. På den postive siden reklamerer FOX fortsatt for den, og det viser at de ikke har gitt helt opp, så alt håp er altså ikke ute.

Ben "brace for disappointment" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:25   #256
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet, jeg hørte samme teori på podcasten fra AV Club.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:44   #257
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pause i helgen, gleder meg til ny episode på lørdag. Iiiih! Det blir bare mer og mer spennende, synes jeg. Og Walter!

Jeg digger den 80talls-introen de har, ble helt satt ut første gang jeg så den og måtte spole tilbake og se den 3-4 ganger. Og så kom den igjen sist gang!!

Gammel 08-03-11, 22:57   #258
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pause i helgen, gleder meg til ny episode på lørdag. Iiiih! Det blir bare mer og mer spennende, synes jeg. Og Walter!

Jeg digger den 80talls-introen de har, ble helt satt ut første gang jeg så den og måtte spole tilbake og se den 3-4 ganger. Og så kom den igjen sist gang!!

Jeg syns i grunn den siste episoden var litt kjedelig jeg da.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:57   #259
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Den var jo helt fantastisk.

Gammel 09-03-11, 08:28   #260
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Hurra ein tråd om fringe! Eg elsker fringe. Lasta ned og såg alle episodene aleine for nokre veker sidan, og sidan det vart pause i sendingane har eg fått med meg mannen, så no ser me alle i lag. Elsker!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.