Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 18:10   #261
Ceridal
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Ceridal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vi ble invitert på middag av en kollega av mannen.
Vi ble nok litt forbauset da vi ble servert posegryterett med kjøttdeig og potetgull ved siden av.
Kanskje vi er matsnobber?

Dette minner om den 30 års dagen vi var i for litt siden. Der fikk vi Toro meksikansk gryterett med hattingbaguetter (lite stekt) og kinakålsalat. Yummi.

Ceridal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:00   #262
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ceridal, her.

Dette minner om den 30 års dagen vi var i for litt siden. Der fikk vi Toro meksikansk gryterett med hattingbaguetter (lite stekt) og kinakålsalat. Yummi.

Vi var i 30 års lag med gryterett hvor kjøttdeigen var sur...
For å dekke over at det blitt pøst på med fløte, det hjalp ikke.................

Dessverre ikke engang kjedelig kinakål som tilbehør, kun baguetter (dog ikke Hatting)

Gammel 28-11-06, 21:28   #263
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Absolutely fabolous!

Hvis noen har lyst på 2 kg ferdig stekte og karmaliserte kjøttkaker så bare si i fra! *fremdeles en smule bitter*

Gammel 28-11-06, 21:46   #264
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk tråd.

Jeg fant ut i meget ung alder at man aldri skal lage mat med mohairgenser på.

En ung kollega av mannen min fant nylig ut at han ikke skulle steke bacon til kjæresten sin midt på natten - i nettoen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:20   #265
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben fant ut en sen lørdagskveld at det faktisk ikke gikk ann å skjære fryst hvalbiff med sag.

Jeg fant ut at det var lurest å få gubben sulten i seng.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 23:09   #266
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

En ung kollega av mannen min fant nylig ut at han ikke skulle steke bacon til kjæresten sin midt på natten - i nettoen.

Auch!

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 05:41   #267
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så åttitalls.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 07:31   #268
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Vi var i 30 års lag med gryterett hvor kjøttdeigen var sur...
For å dekke over at det blitt pøst på med fløte, det hjalp ikke.................

Dessverre ikke engang kjedelig kinakål som tilbehør, kun baguetter (dog ikke Hatting)

Jeg finner ikke ordene, kjenner jeg. Blir litt sånn; jamen, jamen...? Man serverer da ikke dårlig mat til gjester...? Er det virkelig mulig?
Dere kunne jo blitt matforgiftet hele bunten?

Annki: Flott at du bidrar til tråden! Melis, da gitt? Hæ?
Heretter må du spe med kavring og farris

Gammel 29-11-06, 08:53   #269
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Farris gitt, det må prøves. Jeg bruker strøkavring og egg.

Gammel 29-11-06, 09:10   #270
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Annki: Flott at du bidrar til tråden! Melis, da gitt? Hæ?

Er du frekk hæ?? *sende over hele pakken med karmaliserte kjøttkaker til Mim i julegave*

Bare pass deg, hvis ikke melder jeg meg på matkuret ditt. Det avanserte faktisk!

Gammel 29-11-06, 10:29   #271
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Annki og dere andre:

Det funker som bare det! Blir en helt deilig konsistens på kakene

Gammel 29-11-06, 10:30   #272
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner ikke ordene, kjenner jeg. Blir litt sånn; jamen, jamen...? Man serverer da ikke dårlig mat til gjester...? Er det virkelig mulig?
Dere kunne jo blitt matforgiftet hele bunten?

Det er mange som ikke tenker sånn, vet du. De synes ikke dette er dårlig mat, de tenker nok at dette er godt og enkelt å servere i en 30-årsdag. Jeg kjenner ingen som ville gjort sånn, men ut fra hva jeg har hørt rundt omkring, kan jeg tenke meg at det er flere som gjør sånn.

Gammel 29-11-06, 10:31   #273
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange som ikke tenker sånn, vet du. De synes ikke dette er dårlig mat, de tenker nok at dette er godt og enkelt å servere i en 30-årsdag.

Det var snakk om sur, altså bedervet, kjøttdeig - og det regner da vel de fleste som dårlig mat?

Gammel 29-11-06, 10:33   #274
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var snakk om sur, altså bedervet, kjøttdeig - og det regner da vel de fleste som dårlig mat?

Jepp, det ser jeg på som dårlig mat! De må jo ha kjent det når de åpnet pakkene vel? Det lukter jo hoggorm!

Gammel 29-11-06, 10:39   #275
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, ok, bedervet kjøttdeig var jo... hmm... litt på kanten, da. Jeg fikk visst ikke det med meg. Men jeg kan ikke med min beste vilje forstå at de gjorde dette med hensikt??

Gammel 29-11-06, 10:43   #276
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ok, bedervet kjøttdeig var jo... hmm... litt på kanten, da. Jeg fikk visst ikke det med meg. Men jeg kan ikke med min beste vilje forstå at de gjorde dette med hensikt??

Så du tror ikke de gikk i butikken og eksplisitt ba om bedervet kjøttdeig? Nei, det er vel ikke så sannsynlig. (Men det er jo litt uheldig likevel. Og slik Mams fremstilte det, hørtes det jo ut som om de hadde prøvd å "kamuflere" smaken.)

Gammel 29-11-06, 11:00   #277
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Hvis noen har lyst på 2 kg ferdig stekte og karmaliserte kjøttkaker så bare si i fra! *fremdeles en smule bitter*

Uff, der quotet du skrivefeilen min.

Meliskjøttkaker høres eh,- innovativt ut.

Jeg husker en av de første gangene jeg skulle lege muffins. Oppskriften fra skolekjøkkenet ga for få mufins, så jeg doblet. Alt unntatt melet . Resultatet lignet en meget flat langpannekake med papirbiter i.

Gammel 29-11-06, 11:01   #278
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Så du tror ikke de gikk i butikken og eksplisitt ba om bedervet kjøttdeig? Nei, det er vel ikke så sannsynlig. (Men det er jo litt uheldig likevel. Og slik Mams fremstilte det, hørtes det jo ut som om de hadde prøvd å "kamuflere" smaken.)

De har sikkert brukt for lang tid paa tilberedingen. Skulle sikkert vaere lure og begynne med maten i god tid. Jeg har ogsaa vaert ute for dette, og husker at vertinnen spurte meg om jeg trodde maten hadde staatt fremme for lenge etter tilberedingen. Det var snakk om 5 timer. Husker ikke helt hva jeg svarte, men begynte aa grue meg til maten i hvert fall. Den var sur, men det ble ikke noe drama ut av det. Virket ikke som de andre merket det en gang. Kanskje de andres smaksloeker var lammet av alkohol?
Det hoerer ogsaa med til historien at spaghettien hadde faatt seg en tur i vasken, da den falt ut av den store tunge kjelen naar vannet skulle helles av. Jeg ble mindre og mindre sulten denne kvelden jeg. Og det var paa aattitallet ja, eller muligens helt i begynnelsen av nitti.

Gammel 29-11-06, 12:50   #279
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastisk tråd.

Jeg fant ut i meget ung alder at man aldri skal lage mat med mohairgenser på.

Eller grytelapper i mohairgarn...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 14:18   #280
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av @nne, her.

De har sikkert brukt for lang tid paa tilberedingen. Skulle sikkert vaere lure og begynne med maten i god tid. Jeg har ogsaa vaert ute for dette, og husker at vertinnen spurte meg om jeg trodde maten hadde staatt fremme for lenge etter tilberedingen. Det var snakk om 5 timer. Husker ikke helt hva jeg svarte, men begynte aa grue meg til maten i hvert fall. Den var sur, men det ble ikke noe drama ut av det. Virket ikke som de andre merket det en gang. Kanskje de andres smaksloeker var lammet av .

Denne passer veldig bra ja.
De hadde begynt aaalt for tidlig med maten + at den den hadde stått og putret lenge. Reagerte jo når vi kom in på kjøkkenet fordi det luktet så syrlig der. Men tenkte jo ikke på at det kunne være maten.
"Kokken" var også uvanlig sur den kvelden......................
De som hadde fått endel innabords spiste maten de og koste seg *grøss*
Maten var blitt ganske forsinket også (1 time) og alle var sultne.
Alle kastet seg over mate og tok noen munnfuller.
De jeg satt på bord sammen med holdt seg til disse munnfullene før vi begynte å titte oss rundt. Alle pustet nesten lettet ut når vi fant ut at det var ikke vi selv som var kresne men at andre reagerte også.
Så halvparten av gjestene satt og gomlet brød og resten spiste.

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.