Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 22:59   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?

I Aften Aften idag (papirutgaven) er det en artikkel om den hektiske junimåneden vi er inne i, med skoleavslutninger, jobbinnspurter og det ene med det andre. Og slik oppleves det nok for de fleste av oss.

Jeg stiller meg likevel spørsmålet; har man egentlig dårlig tid hvis noe av problemet er at man er bedt i så mange 40- og 50-årsdager, og fordi man går i barselgruppe med familiens valp?

Flere tråder her inne bærer også preg av at det på sett og vis er pk å få med seg alt som skjer. Selv prioriterer jeg tiden min og vår ganske stramt, og gjør det bevisst, det er noe som har vokst fram med årene. Jeg tenker at vi har det alle hektisk i perioder - men vi har også et ansvar for den situasjonen vi setter oss selv i. Ikke minst føler jeg vi har et ansvar for hvilke signaler vi sender barna både rundt prioriteringer og tidsbruk. Med det mener jeg ikke at vi skal si fra oss alt av frivillighet og droppe alle avslutninger, men utvise en viss vurdering både rundt dette og andre aktiviteter. Ikke minst bør ting som skal være hyggelige, faktisk være det. Ellers kan man like gjerne droppe det.

Hva tenker dere?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:03   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er vi nødt til å få med oss absolutt alt?

Jeg tenker vel helst at jeg synes det er kjempekoselig med masse sosiale aktiviteter og gleder meg over at det skjer mye moro for ungene denne måneden.

Gjør det meg til über-pk da?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:03   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det minner meg forresten om at jeg må stryke Frøknas kjole til i morgen. :iler:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:04   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fullt program i juni, men vi gjør i utgangspunktet bare ting som er gøy - så det er bare kjekt.

Gammel 16-06-09, 23:05   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med Apan. Jeg velger noe. Jeg må prioritere. Denne mnd. er full av bursdager, sommeravsluttninger, grillfester, musikkfestivaler o.l. at vi rett og slett må prioritere litt. Nå har vi nokså hektiske jobber i tillegg, så det begrenser seg naturlig. Vi har mye gøy, men må også bremse ned litt innimellom.

Er ikke dette veldig PK også?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:07   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nasj, vi er sikkert ikke nødt, men jeg klarer ikke gå glipp av noe.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:07   #7
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er litt ekstra, men jeg har null problemer med å rekke alt. Vi koser oss.

Gammel 16-06-09, 23:09   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker som deg. Man ikke få med seg alt og fornøyelser bør være lystbetonte. Selvfølgelig finnes det unntak og vi må kanskje stille opp på ting fordi det betyr mye for familie, slekt, venner at vi er tilstede. Da betyr det mindre hva vi ønsker selv. Men i det store og hele styrer vi tiden vår selv. Mye av stresset folk opplever er selvvalgt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:11   #9
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg vil gjerne ha med meg alt, men kjenner at grillpølsegrensen for min del er passert for lenge siden.

Det er nesten like lettvint med grillspyd, fisk i folie eller kyllingfilèt. Ris og salat som tilbehør og ferskt brød. rundstykker eller loff. :blir kvalm av grillpølser:

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:13   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøver og få med oss alt, og passer på å dra hele familien sammen til alt hvor det er settingen. Men ser at vi etterhvert sikkert må dele litt på oss for å slippe stress, for blir det stress og styr så blir det ikke noe koselig. Men hittil så har vi kost oss, bare vi må planlegger litt. Letteste er når vi får beskjeder i god tid, så jeg f.eks. slipper å sende mannen ut etter å leie redningsvester til ungene i lunchpausen og sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:19   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barselsgruppe for familiens valp? Hvor?

Jeg prioriterer, og kjenner at jeg trekker små, lettelsens sukk hvis det er en og annen bursdag Storebror ikke har lyst til å gå i. :ærlig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:24   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blitt mye flinkere til å prioritere det som faktisk betyr noe for oss og å si nei i hektiske perioder. Vi har til nå i juni hatt 3 skoleavslutninger, 1 barnehagefest, 1 jobbfest, 1 svømmestevne og x- antall bursdager med ungene, 1 vennefest, og det etter hard kutting i antall deltakelser på diverse møter, selskaper og kurs !
Vi har med hell slått oss sammen med andre foreldre i skole/ barnehage flere ganger slik at ungene har fått være med uten av nødvendigvis alle foreldrene må det.

Gammel 16-06-09, 23:32   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Juni er travel ja, og i år har det vært ekstra synes jeg, sikkert fordi at mannen har vært på jobb mens det sto på som verst med avsluttinger, bursdager, gradering i taekwondo etc...

Men vi drar på alt, så langt jeg får kabalen til å gå opp. Ikke alt frister meg like mye, men det har stor betydning for ungene, og da drar vi selvfølgelig. At mamma lengter etter en rolig dag har ikke noen betydning, og jeg stiller galdelig opp. Det er jo artig og koselig, når jeg bare først får baken ut av sofaen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:39   #14
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

I Aften Aften idag (papirutgaven) er det en artikkel om den hektiske junimåneden vi er inne i, med skoleavslutninger, jobbinnspurter og det ene med det andre. Og slik oppleves det nok for de fleste av oss.

Jeg stiller meg likevel spørsmålet; har man egentlig dårlig tid hvis noe av problemet er at man er bedt i så mange 40- og 50-årsdager, og fordi man går i barselgruppe med familiens valp?

Flere tråder her inne bærer også preg av at det på sett og vis er pk å få med seg alt som skjer. Selv prioriterer jeg tiden min og vår ganske stramt, og gjør det bevisst, det er noe som har vokst fram med årene. Jeg tenker at vi har det alle hektisk i perioder - men vi har også et ansvar for den situasjonen vi setter oss selv i. Ikke minst føler jeg vi har et ansvar for hvilke signaler vi sender barna både rundt prioriteringer og tidsbruk. Med det mener jeg ikke at vi skal si fra oss alt av frivillighet og droppe alle avslutninger, men utvise en viss vurdering både rundt dette og andre aktiviteter. Ikke minst bør ting som skal være hyggelige, faktisk være det. Ellers kan man like gjerne droppe det.

Hva tenker dere?

Bør man få med seg alt? Klart og rungende NEI.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 23:42   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns vi bør få med oss det som har med ungene å gjøre. Skoleavslutninger, bhg-fester, idrettskole-avslutning, ballett-oppvisninger eller fotballkamper.
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke helt forstår de som ikke prioriterer slikt foran det meste (selv jeg skjønner at man f.eks ikke kutter ut den årlige inernasjonale konferansen i månefaseforskning pga en fotballkamp. Vel og merke om man har interesse av å delta på den da.. ).

Gammel 16-06-09, 23:49   #16
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nasj, vi er sikkert ikke nødt, men jeg klarer ikke gå glipp av noe.

Trengte jeg å svare på denne tråden når 007 allerede har sagt det jeg ville si? Nei. Klarte jeg å la være? Nei. Og det sier vel det meste om meg og hva jeg gjør i juni mnd (og hele året ellers forøvrig)!

Gammel 16-06-09, 23:54   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg syns vi bør få med oss det som har med ungene å gjøre. Skoleavslutninger, bhg-fester, idrettskole-avslutning, ballett-oppvisninger eller fotballkamper.
Jeg innrømmer glatt at jeg ikke helt forstår de som ikke prioriterer slikt foran det meste (selv jeg skjønner at man f.eks ikke kutter ut den årlige inernasjonale konferansen i månefaseforskning pga en fotballkamp. Vel og merke om man har interesse av å delta på den da.. ).

Jobb, for eksempel? Generell utslitthet? Ungene har egentlig ikke så veldig lyst?

Gammel 16-06-09, 23:55   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Trengte jeg å svare på denne tråden når 007 allerede har sagt det jeg ville si? Nei. Klarte jeg å la være? Nei. Og det sier vel det meste om meg og hva jeg gjør i juni mnd (og hele året ellers forøvrig)!

Svarer på tråder?

Gammel 17-06-09, 00:00   #19
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jobb, for eksempel? Generell utslitthet? Ungene har egentlig ikke så veldig lyst?

Jeg skulle vært rimelig låst på jobben for å misse ei skoleavslutning. Fotballkamper kommer det flere av.
Og jeg skulle vært sinnsykt utslitt for å skippe det samme. Unger som ikke har lyst er en problemstilling jeg ikke har vært borti.

Gammel 17-06-09, 00:02   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg skulle vært rimelig låst på jobben for å misse ei skoleavslutning. Fotballkamper kommer det flere av.
Og jeg skulle vært sinnsykt utslitt for å skippe det samme. Unger som ikke har lyst er en problemstilling jeg ikke har vært borti.

Jeg har ikke nevnt noe om fotballkamper. Faktisk.

Men ja, jeg prioriterer nok annerledes enn deg. Mengdene med arrangementer i barnehagen er ikke på topp på pri-lista.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.