|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du for eller imot ul i uke 12 av svangerskapet? | |||
Jeg er for. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
130 | 84,97% |
Jeg er imot. |
4 | 2,61% |
Usikker. |
19 | 12,42% |
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Du klarte ikke å dy deg?
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Jeg tror at de som fjerner barn med syndromer i uke 12, også vil gjøre dette senere, via nemd. Man fjerner jo uansett ikke et foster på grunn av en ultralyd alene, men de vil jo da mest sannsynlig foreta fostervannsprøver osv, slik at man uansett kommer over 12-ukers grensen.
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Jeg er for. Jeg stoler mer på leger med lang erfaring, en politikere i denne saken. De som eventuelt er type "sorteringsmennesker", eller hva de er redde for, vil jo uansett fikse seg en privat ul vil jeg tro?
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?
Sånn som jeg ser det så er det "lettere" å ta abort (iallefall prosessen) når man er i uke 12 enn 18. Om man da kan se grove og alvorlige sykdommer i uke 12, så synes jeg det kan være en bra ting for de som er i situasjonen.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Helt riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Uke 12 i tillegg til uke 18? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Helt klart ja. Man kan jo ta UL i uke 12 nå også og visstnok lever mange klinikker godt på dette. Synes det bør være et tilbud til alle, ikke bare de som har råd til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Jeg tror dessuten det også er bedre for fosteret å bli abortert tidligere heller enn senere.
![]() |
#13 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Grunnet blødninger eller at du ville? To svangerskap siden gjorde jeg det tidl. pga blødninger. Og nå er jeg 36 og vil veldig gjerne ha i uke 11-12, men det er vel ikke bare å spørre så får man?
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Jeg er absolutt for. Av flere grunner, de fleste nevnt her. Jeg har også hørt om flere som kommer til ordinær UL og får beskjed om at noe har gått galt for mange uker siden. Det er stor forskjell på å få et trist budskap i uke 12 og i uke 19. Jeg synes ikke at kjønn skal avsløres i uke 12, men min erfaring er at det ikke gjøres uansett.
![]() |
#15 |
Det er rett og slett det teiteste jeg har hørt på lenge.
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Jeg er for, av samme årsaker som de fleste over her. Kjønn derimot bør det være strenge regler mot å opplyse på dette tidspunkt dersom det kan sees.
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Helt klart for.Da jeg gikk gravid med eldstemann tenkte jeg ikke på annet enn om at tenk om ditt og datt om om h*n var frisk.. magen var ganske liten hele tiden og mange kommenterte det med at babyen var liten og ditt og datt og lite fostervann osv..... jeg var heller ikke på noen nettside/forum og søkte ikke så mye på nett om altmulig som jeg nå gjør.. Med lillebror dro vi på privat UL i uke 13 og der så vi lille tassen med bankende hjerte, 10 fingre og 10 tær. Det var en fantastisk opplevelse og jeg var mye mer rolig med dette svangerskapet.
![]() |
#18 |
intro
|
Jeg ble henvist til spesialist pga blødninger i det det første svangerskapet. Det var legen selv som ønsket å ta UL rundt uke 12, og jeg motarbeidet henne ikke, for å si det pent. Jeg har inntrykk av at det inngikk i "spesialoppfølgingen". I andre svangerskap fikk jeg fortsette hos samme lege. (Hadde blødninger da også, men ingen henvisning.)
![]() |
![]() |
#19 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Signerer denne. Helt klart for.
![]() |
#20 |
![]() Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?Takk Elinblu (får ikke prikket deg)
![]() |
|
|