|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Gipsplater, panel, andre varianter?Dere som har pusset opp eller bygget nytt: Hva har dere valgt å ha på veggene? Har dere gått for gipsplater med overmalbar strie eller tapetsering, panel, malt eller umalt, ferdigmalte plater som ser ut som panel eller evnt. noe helt annet? Hva har dere valgt og hvorfor?
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har valgt panel som skal males når det er ferdigtørket og har satt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi valgte gipsplater og slett armeringsduk (for at gipsplatene skal tåle mer). Vi ønsket slette flater.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har gips i hele huset, og det er noe j.. dritt (hvis det er lov å si)!! Spesielt i gangen bilr det fort stygge merker. Det er totalt håpløst å vaske, da er du garantert skjolder.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har ca 40 % panel som vi har malt etter at den fekk sett seg, og 60 % glatte huntonitt-sponplater som er sparkla, kledd med heilt glatt armeringsduk og malte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Petronella: Så lenge man maler med riktig maling så er det ikke noe problem å holde malte gipsplater skjoldefrie. Dessuten får man ikke stygge merker hvis man bruker armeringsduk.
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har satt opp panelliknende plater. Ferdigmalte i kjelleren og umalte på rommet til guttene. Vi har hatt gipsplater før, men de har vi tatt bort. Vil egentlig plate stua også, men tror ikke vi gidder før vi flytter. Er veldig fornøyde. Det er ganske lett å få opp, og det ser pent ut. Sist redigert av Kaija : 01-04-08 kl 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
er her
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har brukt mye gipsplater. Det er enkelt å sette opp og skjere til. Og uendelig valgmuligheter hva angår tapet og farger og når man vil ha ny farge er det raskt å fikse det.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har brukt endel panelplater. Jeg liker panelvegger og det passer her i vårt hus, men jeg orket ikke den "tørkeperioden" med ubehandlet panel i lang tid. Jeg er enig i at det er finere, men i så små doser som vi har brukt det så syns jeg det er fint nok. En annen fordel er jo at man slipper kvistlakken. Jeg syns de ferdigmalte ser for glatte ut, når man maler selv blir de finere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?
Hadde nok vært verre her også om man ikke kunne lukke døra til rommene og late som de ikke eksisterte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Takk for svar alle sammen.
![]() |
#12 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Ferdigmalt smartpanel (hvit skygge), fordi det er raskt, enkelt, relativt rimelig og gir godt skruhold.
![]() |
#13 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Fra før er det mye gipsplater med malt miljøtapet her, men der vi har pusset opp, har vi brukt sponplater i stedet. Og malbar tapet utenpå.
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Her er bilder av rommet under oppussing (kontor/bitteliten ekstrastue), med min manns hjemmesnekrede innebygde hyller. Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dukkar plutseleg opp ...
No har dei visst "kostmalte" versjonar av denne. Her er link til panelplater. Slike (i Caffe latte) har vi på tre av fire veggar på soveromma (den siste er sparkla og malt i kontrastfarge). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Kan jeg ringe deg neste gang vi må pusse opp et bad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
Takk for link. Kjøpte du da ferdig malt og la på ett eller flere strøk selv eller kjøpte du ubehandlet og malte flere ganger slik som med annet panel?
![]() |
#19 |
--
|
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Vi har akkurat pusset opp stua og har brukt gipsplater både i tak og på vegger. Sparklet og malt etterpå. Vi ønsket slette vegger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Gipsplater, panel, andre varianter?Eg kjøpte ferdigmalt og har endå ikkje gjort noko meir med dei. Eg trur kanskje eg kjem til å male dei litt lysare etter kvart. Vi valgte faspanel, og er veldig glad for at vi valgte dei med 6 bord og ikkje dei med 3 bord. Dei med tre bord har eg sett live nokre gongar, og dei ser rett og slett litt rare ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|