Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 09:49   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forumjustis, eller...?

Jeg har sett at ved et par anledninger så har moderatorer vært inn i tråder og referert til (og oppfordret) til forumjustis. Begrepet har så vidt meg bekjent ikke tidligere vært annet enn noe som har betegnet forumet og brukerenes egen evne til å unngå uønskede innlegg og at enkeltbrukere henges ut.

Dette er en veldig effektiv måte å dempe engasjementet på, og selvom innleggene ikke undertegnes med "moderatorisk" hilsen, så spiller ikke egentlig det noen rolle for effekten av denne pekerfingeren eller milde irettesettelsen om man vil.

Jeg kan ikke huske å ha sett begrepet brukt i denne sammenhengen tidligere, og jeg lurer derfor på om dette er bevisst fra forumledelsens side, at moderatorer skal fungere som bølgebrytere i diskusjoner. I såfall er jo ikke DET forumjustis, og jeg synes at det kunne være lurt å tenke gjennom effekten av dette.

Dette er IKKE ment som kritikk, men mer en ekte undring, jeg er nysgjerrig av natur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.