|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Pene klær når man skal utUt og reise, på teater osv. Er det slutt på dette i forhold til slik det var før? Når vi har vært på teater har det vært unger der i typiske hverdagsklær. Jeg kler ikke mine heller i ballkjoler akkurat, men de får finere klær på seg enn om vi skulle på butikken. Det samme om vi skal ut og reise. Kler de ikke i lekeplassklær, for å si det sånn.
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utNå har jeg ikke hatt barna med i teater eller liknende ennå, men jeg vet at når den dagen kommer, vil jeg kle dem penere enn hva de normalt er kledd, ja. Jeg syns at det skal være noe spesielt ved å gå i teater etc - og noe av magien jeg husker fra jeg var lita, er nettopp det å kle seg litt pent.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg tenker som deg her, jeg syns man kan pynte seg litt når man skal ut på noe annet enn lekeplasser og lignende. Jeg liker å være pent kledd, og jeg liker å kle 3-åringen pent. Nå kler jeg henne pent i barnehagen også da, hun har jo allikevel dress på seg ute, og jeg har jo vaskemaskin, men skal vi ut på teater, spise ute eller annet, så syns jeg det er greit å kle seg litt opp. Jeg ser jo oftere og oftere at folk driter i det, og det er jo litt trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg pynter ikke ungene veldig, men de har rene og fine klær da vi skal noe spesielt.
![]() |
#5 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg kler på rene klær om man skal noe spesielt, men ikke nødvendigvis "pynteklær". Det avhenger av hva vi skal egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utPoden er normalt pent kledd hele tiden. Dobbelsjekker at det er pent nok om han skal spesielle ting. Skitne klær vaskes, og hullete klær lappes eller byttes ut. Vi har en gutt som ødelegger lite klær, på tross av at han er veldig aktiv i lek. Han kan gjerne gå i samme antrekk både to og tre dager i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utDersom vi skal på besøk eller lignende så sørger jeg for at ungene er rene, pene og kanskje har på seg litt finere tøy enn vanlig. Skal vi ut og reise så passer jeg på at det de har på seg er komfortabelt, det er det aller viktigste. Jeg bryr meg katten om de andre passasjerene på flyet synes ungene mine har på seg fine klær.
![]() |
#9 |
Teller ned
![]() Sv: Pene klær når man skal utVi pynter barna om vi skal bort, være seg middagsbesøk eller en tur på cafe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ræv med ører
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Pene klær når man skal utHer pyntes det om vi skal noe spesielt. Det blir sjelden stripynt, men jeg syns de skal ha litt finere klær enn til hverdags ved slike anledninger. Har derimot også erfart at mange ikke bryr seg om å pynte ungene nevneverdig når man skal "på noe", og syns det er litt trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ræv med ører
![]() Sv: Pene klær når man skal ut
Vi er altfor ofte på cafe enn at jeg gidder å pynte dem av den grunn.
![]() |
#13 |
Teller ned
Vi er også på cafe flere ganger i uka, men jeg skifter om til penere klær uansett. Går ikke rett fra lekeplassen til cafebordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nå også i farger
![]() Sv: Pene klær når man skal utVet du Sitron, dette har jeg tenkt på i det siste også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utVi har ikke på barnehageklær om vi skal på besøk, kino eller teater
![]() |
#16 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Pene klær når man skal utJeg tar på unga litt finere enn skole-/barnehage-klær om vi enn bare skal på butikken....
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Pene klær når man skal utHer kler vi oss også penere om vi skal noe. Teater er skjørt/kjole for jentene (ikke av julepynteslaget) og penere enn dongeri for gutten (som regel fløyelsbukse med trøye med pikekrage og pen genser oppå). Alltid kåpe eller duffelcoat på vinterstid og annet enn goretex på beina. Som regel er de fleste andre barna kledd på samme måte. (Ungene er nå 5, 8,5 og 9,5) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Enig. Det er nok varierende hva folk betegner som "pent kledd" også. Jeg kommer aldri til å ta på Lille B skjorte før han evt. spør om det selv fordi jeg er ikke begeistret for det på små gutter. Når vi skal bort har han ofte cordfløyelsbukse, enkel genser og kanskje kortermet åpen skjorte utenpå. Evt. hawaiiskjorte.
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Pene klær når man skal utHer blir ungene litt pyntet om vi skalnoe spesielt som teater, famileselskap o.l.
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Enig! Men det går an å se pen ut i komfortable antrekk også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|