Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pene klær når man skal ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 00:32   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pene klær når man skal ut

Ut og reise, på teater osv. Er det slutt på dette i forhold til slik det var før? Når vi har vært på teater har det vært unger der i typiske hverdagsklær. Jeg kler ikke mine heller i ballkjoler akkurat, men de får finere klær på seg enn om vi skulle på butikken. Det samme om vi skal ut og reise. Kler de ikke i lekeplassklær, for å si det sånn.

Jeg er vokst opp med at man pynter seg litt, ikke så mye nødvendigvis, når man skal noe spesielt.

Gammel 24-03-07, 00:34   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Nå har jeg ikke hatt barna med i teater eller liknende ennå, men jeg vet at når den dagen kommer, vil jeg kle dem penere enn hva de normalt er kledd, ja. Jeg syns at det skal være noe spesielt ved å gå i teater etc - og noe av magien jeg husker fra jeg var lita, er nettopp det å kle seg litt pent.

Jeg er så sær at jeg til og med pynter gutta litt bare vi skal i familieselskap, jeg - ikke stivpynta med dress og slips, men med pene bukser og skjorte, f.eks.

Gammel 24-03-07, 00:35   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som deg her, jeg syns man kan pynte seg litt når man skal ut på noe annet enn lekeplasser og lignende. Jeg liker å være pent kledd, og jeg liker å kle 3-åringen pent. Nå kler jeg henne pent i barnehagen også da, hun har jo allikevel dress på seg ute, og jeg har jo vaskemaskin, men skal vi ut på teater, spise ute eller annet, så syns jeg det er greit å kle seg litt opp. Jeg ser jo oftere og oftere at folk driter i det, og det er jo litt trist.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 00:58   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg pynter ikke ungene veldig, men de har rene og fine klær da vi skal noe spesielt.

Gammel 24-03-07, 07:16   #5
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kler på rene klær om man skal noe spesielt, men ikke nødvendigvis "pynteklær". Det avhenger av hva vi skal egentlig.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 07:22   #6
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Poden er normalt pent kledd hele tiden. Dobbelsjekker at det er pent nok om han skal spesielle ting. Skitne klær vaskes, og hullete klær lappes eller byttes ut. Vi har en gutt som ødelegger lite klær, på tross av at han er veldig aktiv i lek. Han kan gjerne gå i samme antrekk både to og tre dager i barnehagen.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 07:28   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom vi skal på besøk eller lignende så sørger jeg for at ungene er rene, pene og kanskje har på seg litt finere tøy enn vanlig. Skal vi ut og reise så passer jeg på at det de har på seg er komfortabelt, det er det aller viktigste. Jeg bryr meg katten om de andre passasjerene på flyet synes ungene mine har på seg fine klær.

Gammel 24-03-07, 07:28   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Jeg pynter ikke ungene veldig, men de har rene og fine klær da vi skal noe spesielt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 07:29   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter barna om vi skal bort, være seg middagsbesøk eller en tur på cafe.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 07:35   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.

Gammel 24-03-07, 07:36   #11
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Her pyntes det om vi skal noe spesielt. Det blir sjelden stripynt, men jeg syns de skal ha litt finere klær enn til hverdags ved slike anledninger. Har derimot også erfart at mange ikke bryr seg om å pynte ungene nevneverdig når man skal "på noe", og syns det er litt trist.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 07:39   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Vi pynter barna om vi skal bort, være seg middagsbesøk eller en tur på cafe.

Vi er altfor ofte på cafe enn at jeg gidder å pynte dem av den grunn. Tommelfingerregelen er vel uansett at jeg føler for å sette på dem finere klær når jeg selv gjør det.

Gammel 24-03-07, 07:58   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi er altfor ofte på cafe enn at jeg gidder å pynte dem av den grunn. Tommelfingerregelen er vel uansett at jeg føler for å sette på dem finere klær når jeg selv gjør det.

Vi er også på cafe flere ganger i uka, men jeg skifter om til penere klær uansett. Går ikke rett fra lekeplassen til cafebordet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:05   #14
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vet du Sitron, dette har jeg tenkt på i det siste også.

Mine eldste har vært på mange bursdager i det siste, og svært få av barna pynter seg.
Man kan jo kle seg pent og kult, selv om man er 8 og 10 år.

Jeg kler alltid jentene penere når vi skal noe spesielt.
Teater, ut å spise, bursdager, skoleavslutninger etc. Syns det er koselig, og det syns heldigvis barna mine også.

Men, 2-åringen blir selvfølgelig kledd anderledes enn de store.
De store er opptatt av at ting skal være kult, ikke søtt lenger!

Vi hadde familiebursdag her forrige helg.
Det var kun vi og min bestemor som hadde pyntet seg.
Ikke stivpyntet, men litt pent.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:06   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke på barnehageklær om vi skal på besøk, kino eller teater
Da tar vi på litt penere tøy.

Barnehgaetøyet tåler å bli herjet i,malt med osv
Syntes det er hyggelig å pynte de litt mer i hverdagen

Jeg er også vokst opp slik som Sitron skriver, når vi skulle bort pynte vi oss litt.

Gammel 24-03-07, 08:06   #16
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar på unga litt finere enn skole-/barnehage-klær om vi enn bare skal på butikken....

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:14   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her kler vi oss også penere om vi skal noe. Teater er skjørt/kjole for jentene (ikke av julepynteslaget) og penere enn dongeri for gutten (som regel fløyelsbukse med trøye med pikekrage og pen genser oppå). Alltid kåpe eller duffelcoat på vinterstid og annet enn goretex på beina. Som regel er de fleste andre barna kledd på samme måte. (Ungene er nå 5, 8,5 og 9,5)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:16   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.

Enig. Det er nok varierende hva folk betegner som "pent kledd" også. Jeg kommer aldri til å ta på Lille B skjorte før han evt. spør om det selv fordi jeg er ikke begeistret for det på små gutter. Når vi skal bort har han ofte cordfløyelsbukse, enkel genser og kanskje kortermet åpen skjorte utenpå. Evt. hawaiiskjorte. Pensko gidder jeg virkelig ikke kjøpe til en gutt som vokser 2 størrelser pr. sesong og har kanskje 5 pynteanledninger i året.

Jeg pynter ham ikke om vi skal på café eller et barnearrangement i helgene, det er hverdagslige aktiviteter for meg. Skal vi i operaen tar jeg sikkert på ham antrekket nevnt over.
Når vi skal ut å reise gjelder komfort over alt annet. Både han og jeg skal få slippe å sitte timer på fly i stive bukser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:17   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her blir ungene litt pyntet om vi skalnoe spesielt som teater, famileselskap o.l.
Stivpynter de ikke, men en pen bukse og en pen genser (gjerne strikket) synes jeg er å pynte gutter litt.
Skjorter derimot blir sjeldnere brukt (for jeg er ikke glad i å stryke).

Gammel 24-03-07, 08:22   #20
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når vi skal ut å reise gjelder komfort over alt annet. Både han og jeg skal få slippe å sitte timer på fly i stive bukser.

Enig! Men det går an å se pen ut i komfortable antrekk også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.