|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Dyre barnebursdagerJeg leste med skrekk og gru artikkelen i Magasinet om rådyre barnebursdager arrangert ved hjelp av eventbyråer. Harry Potter fest, klovnefest og piratfest til alt fra 2000 - 9000kr. Er dette vanlig eller tok artikkelen for seg mer uvanlige bursdagsfeiringer?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Aldri i verden
![]() |
#3 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Vi har valgt å ha de siste bursdagene utenfor hjemmet og da koster det jo litt. Men man slipper å kjøpe, bake, underholde, rydde og vaske. For meg så er det vel verdt pengene |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Ikke vanlig her hvertfall. Og i vår omgangskrets tror jeg aldri det vil bli det heller. *ikke bekymret*
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Vi har gått sammen 3 barn og arrangerer gårdsbursdag for hele klassen til våre barns 6-årsdag - litt over 2000 kroner som vi deler ossimellom |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Jeg må innrømme at det å bruke 2000 kr ikke er så fjernt fra meg . Men da må jeg slippe å ordne noe selv . Vi vurderte svømmebursdag på Bølerbadet til prinsessa , men var for seint ute . Ellers har hun vært i både hoppeloppeland , bowling og mingolfbursdager som fort kommer opp i 2000 kr om man inviterer alle . ( dette var på sydøstkanten av oslo ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Dette er ikke vanlig her, og jeg ville heller ikke gjort det.
![]() |
#11 |
Getting in tune
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Da vil jeg heller grille pølser over bålet ved nærmeste lavvu. Liker ikke denne utviklingen, men det er foreløpig ikke et fenomen her jeg bor.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Jeg synes ofte vi beveger oss mot i alle fall 1500, om ikke 2000, når vi arrangerer bursdag hjemme også, jeg. Når bordet skal dekkes med prinsessekopper, -tallerkner, -duker og -ballonger, og det skal deles ut godteposer og bakes kaker og serveres pølser til 10–15 unger og noen foreldre, så er ikke det så billig heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Getting in tune
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Det var nok mer enn 2000 det var snakk om i artikkelen. det var for eksempel ei som betalte 9700 kr. for Harry Potter-bursdag til sin åtte år gamle sønn. Hun mente det tok overhånd med slike bursdager, men siden de var nyinnflyttet så...
![]() |
#14 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Jeg har inntil nå holdt 2 bursdager på Lekeland, og 1 på kino med Dolly Dimples etterpå. Det kom på mellom 1500 og 2000 kr ialt, 150 kr. per barn. Vel verdt det for Undomestic Goddess Dib. Guttene mine har bursdag i september og tidlig desember, så mulighetene for utebursdag er litt begrensede.
storebror 1997 og lillebror 2003 ![]() Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !! Sist redigert av Muad'Dib : 12-10-08 kl 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det er min erfaring også. I år hadde ungene selskap på lekeland, og jeg betalte ca 2000 til sammen for de to selskapene - da var vi to som delte på prisen på jenteselskapet siden frøkna feiret sammen med ei av de andre jentene i klassen. I årene før har jeg lånt barnehage/SFO gratis og servert pizzasnurrer, boller, kake og brus, og når jeg i tillegg har kjøpt inn engangsservise og duker har jeg nok brukt rundt 1500 kroner på disse selskapene også (to selskap på samme dag, altså). Og da har jeg ikke kjøpt ballonger eller annen pynt, og jeg har heller ikke delt ut godteposer.
![]() |
#16 |
Einsam
|
![]() Sv: Dyre barnebursdager.Storebror feiret på et "utested" i våres, det kostet meg rett over en tusenlapp, men jeg tror ikke det hadde blitt så veldig mye billigere om vi skulle kjørt full pakke hjeemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
prøver å være tål***ig
|
jeg er veldig enig. snuppa her ble 7 i dag, og jeg synes 1000 lappen fort flyr når en skal handle inn til familie og venner/klasse bursdag! tipper feiringen koster oss en 2000+ med alle selskapene (stoor slekt, mann har 5 søsken med noen mine/dine våre barn).
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Jeg er utrolig glad for at vi ikke bor i et strøk der slikt er påkrevet eller vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dyre barnebursdagerPå torsdag var vi tre stk som hadde bursdag sammen. Vi hadde det på en gård og de fikset alt, mat og drikke, hoppe i høyet, hest og kjerre, dyr osv. Det var 200 kr pr barn og vi betalte 4200 kr tilsammen. Vi hadde bedt litt ulikt antall gjester og vi betalte 1200. Jeg synes ikke det var så avskrekkende for 2.5 timer, og slippe unna alt mas. Vi hadde ikke gjort dette alene. Sist redigert av Anne C : 11-10-08 kl 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Dyre barnebursdagerForeløpig går det i hjemmebursdager. Bruker nok nærmere 1500, men vi har invitert masse barn til barneselskap. Dessuten har vi begge 4 og 5 søsken hver, så familieselskapene blir også store.
![]() |
|
|