Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dyre barnebursdager

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 21:32   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dyre barnebursdager

Jeg leste med skrekk og gru artikkelen i Magasinet om rådyre barnebursdager arrangert ved hjelp av eventbyråer. Harry Potter fest, klovnefest og piratfest til alt fra 2000 - 9000kr. Er dette vanlig eller tok artikkelen for seg mer uvanlige bursdagsfeiringer?

Jeg synes det er rimelig drøyt å bruke flere tusen kroner på bursdagen til feks en syvåring og håper ikke dette blir trenden når min sønn kommer i den alderen. Har dere eller kunne dere tenke dere å bruke så mye penger på en bursdag?

Gammel 11-10-08, 21:33   #2
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Dyre barnebursdager.

Aldri i verden

Snuppa har heller ikke ila sine 12 år vært i noe sånt selskap

Vi har brukt kr 1500 maks på bursdag, og da tok hun med 10 venniner å feiret dagen på Location på Kino'n.. Ellers så prøver vi å lage en spennende bursdag i heimen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:34   #3
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har valgt å ha de siste bursdagene utenfor hjemmet og da koster det jo litt. Men man slipper å kjøpe, bake, underholde, rydde og vaske. For meg så er det vel verdt pengene

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:35   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vanlig her hvertfall. Og i vår omgangskrets tror jeg aldri det vil bli det heller. *ikke bekymret*

Gammel 11-10-08, 21:35   #5
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gått sammen 3 barn og arrangerer gårdsbursdag for hele klassen til våre barns 6-årsdag - litt over 2000 kroner som vi deler ossimellom
Men jeg kunne brukt 1500-2000 for å slippe å ha bursdagen hjemme og heller ha den på lekeland e.l. Så mange unger på en gang står som den store skrekken

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:35   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke spesielt dyre bursdagsfeiringer. Ikke alle "temabursdager" behøver å koste skjorta!

Gammel 11-10-08, 21:36   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ikke alle "temabursdager" behøver å koste skjorta!

Vi har hatt tema for bursdagene, uten å grave veldig i lommeboka.

Gammel 11-10-08, 21:36   #8
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg må innrømme at det å bruke 2000 kr ikke er så fjernt fra meg . Men da må jeg slippe å ordne noe selv . Vi vurderte svømmebursdag på Bølerbadet til prinsessa , men var for seint ute . Ellers har hun vært i både hoppeloppeland , bowling og mingolfbursdager som fort kommer opp i 2000 kr om man inviterer alle . ( dette var på sydøstkanten av oslo )

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 21:44   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Ja, jeg er enig i at 2000,- ikke er så avskrekkende.

Gammel 11-10-08, 21:46   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Dette er ikke vanlig her, og jeg ville heller ikke gjort det.

Gammel 11-10-08, 21:57   #11
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Da vil jeg heller grille pølser over bålet ved nærmeste lavvu. Liker ikke denne utviklingen, men det er foreløpig ikke et fenomen her jeg bor.
Jeg er seriøst redd for effekten slike utskeielser får i forhold til hvordan barna våre har det nå og hva slags mennesker de vil bli seinere. Og da regner jeg ikke en og annen barnebursdag i badeland o.l som skremmende utskeielse.

Gammel 11-10-08, 21:59   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ofte vi beveger oss mot i alle fall 1500, om ikke 2000, når vi arrangerer bursdag hjemme også, jeg. Når bordet skal dekkes med prinsessekopper, -tallerkner, -duker og -ballonger, og det skal deles ut godteposer og bakes kaker og serveres pølser til 10–15 unger og noen foreldre, så er ikke det så billig heller.

Men dette var kanskje 2000 bare for underholdningen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:01   #13
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Det var nok mer enn 2000 det var snakk om i artikkelen. det var for eksempel ei som betalte 9700 kr. for Harry Potter-bursdag til sin åtte år gamle sønn. Hun mente det tok overhånd med slike bursdager, men siden de var nyinnflyttet så...

Gammel 11-10-08, 22:02   #14
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har inntil nå holdt 2 bursdager på Lekeland, og 1 på kino med Dolly Dimples etterpå. Det kom på mellom 1500 og 2000 kr ialt, 150 kr. per barn. Vel verdt det for Undomestic Goddess Dib. Guttene mine har bursdag i september og tidlig desember, så mulighetene for utebursdag er litt begrensede.

Det er vanlig med ikke-hjemme-bursdager i barnas omgangskreds (1000-2000 kr. klassen), selv om det ikke er veldig velhavende familier. I år holdt vi faktisk på å slå oss sammen 3 familier til kinobursdag. Da var det vel blitt en 7000 kr. feiring, med ca. 30-35 barn.

Sist redigert av Muad'Dib : 12-10-08 kl 00:50.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:04   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes ofte vi beveger oss mot i alle fall 1500, om ikke 2000, når vi arrangerer bursdag hjemme også, jeg. Når bordet skal dekkes med prinsessekopper, -tallerkner, -duker og -ballonger, og det skal deles ut godteposer og bakes kaker og serveres pølser til 10–15 unger og noen foreldre, så er ikke det så billig heller.

Det er min erfaring også. I år hadde ungene selskap på lekeland, og jeg betalte ca 2000 til sammen for de to selskapene - da var vi to som delte på prisen på jenteselskapet siden frøkna feiret sammen med ei av de andre jentene i klassen. I årene før har jeg lånt barnehage/SFO gratis og servert pizzasnurrer, boller, kake og brus, og når jeg i tillegg har kjøpt inn engangsservise og duker har jeg nok brukt rundt 1500 kroner på disse selskapene også (to selskap på samme dag, altså). Og da har jeg ikke kjøpt ballonger eller annen pynt, og jeg har heller ikke delt ut godteposer.

Gammel 11-10-08, 22:10   #16
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Storebror feiret på et "utested" i våres, det kostet meg rett over en tusenlapp, men jeg tror ikke det hadde blitt så veldig mye billigere om vi skulle kjørt full pakke hjeemme.

Det ble gjort fordi mor var lat og ville slippe alt styr med å ordne til hjemme :lat:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:17   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men dette var kanskje 2000 bare for underholdningen?

jeg er veldig enig. snuppa her ble 7 i dag, og jeg synes 1000 lappen fort flyr når en skal handle inn til familie og venner/klasse bursdag! tipper feiringen koster oss en 2000+ med alle selskapene (stoor slekt, mann har 5 søsken med noen mine/dine våre barn).

Gammel 11-10-08, 22:22   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Det var nok mer enn 2000 det var snakk om i artikkelen. det var for eksempel ei som betalte 9700 kr. for Harry Potter-bursdag til sin åtte år gamle sønn. Hun mente det tok overhånd med slike bursdager, men siden de var nyinnflyttet så...

Jeg er utrolig glad for at vi ikke bor i et strøk der slikt er påkrevet eller vanlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:34   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre barnebursdager

På torsdag var vi tre stk som hadde bursdag sammen. Vi hadde det på en gård og de fikset alt, mat og drikke, hoppe i høyet, hest og kjerre, dyr osv. Det var 200 kr pr barn og vi betalte 4200 kr tilsammen. Vi hadde bedt litt ulikt antall gjester og vi betalte 1200. Jeg synes ikke det var så avskrekkende for 2.5 timer, og slippe unna alt mas. Vi hadde ikke gjort dette alene.

Sist redigert av Anne C : 11-10-08 kl 23:07.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:42   #20
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dyre barnebursdager

Foreløpig går det i hjemmebursdager. Bruker nok nærmere 1500, men vi har invitert masse barn til barneselskap. Dessuten har vi begge 4 og 5 søsken hver, så familieselskapene blir også store.

Hvis ungene får lyst på temabursdager etterhvert så skal jeg vurdere det, men da må de nok gå ned i antall unger. Blir ikke aktuelt å ha med 20 unger på badeland, kino eller lignende.

De leier ut SFO'n gratis her også. Vurderer litt fram og tilbake om vi skal benytte oss av det, eller ei. Skal feire 6-års dag den 30., får høre hva bursdagsbarnet ønsker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.