|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Er det en bra ting å ha sterke meninger?Jeg leser gjennom nyttårsløftetråden og ser at flere har "gi mer faen" som et punkt på lista si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Eg synest det er ein bra ting å ha sterke meiningar, og værhanementalitet kjedar og irriterer meg. Men det er som mannen min seier til meg: har ein sterke eminingar må ein tåle å møte motstand. Kor vidt ein bør ha sterke meiningar og ytre desse i tide og utide bør vel altså ha ein viss samanheng med kor vidt ein taklar at andre er usamde med ein sjølv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Jeg tror jeg leser "gi mer faen" litt anderledes enn deg. Eksempel: Gi faen i at andre oppfatter en som "besserwisser" og derfor ikke være redd for å si ifra hvis noen sier noe kontroversielt, idiotisk osv. Skjønner?
![]() |
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?
Jeg skriver ikke at jeg oppfatter det på en spesiell måte, jeg lurer på hva andre legger i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Jeg vil nå heller stå frem med mine meninger og bli oppfattet som en dust enn å tie stille med dem og bli oppfattet som et naut.
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?
Overskriften på tråden sammen med eksemplet ga meg inntrykk av at du la noe spesielt i det.
![]() |
![]() |
#7 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?For meg er det å gi litt meir faen eit omgrep som må definerast ut frå konteksten. Å gi faen i ting ein bør bry seg med er negativt, men å gi faen i forhold til ting som ikkje er så viktige er meir positivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Hvis noen sier at de skal "gi mer faen", så tenker jeg at de skal prøve å bli flinkere til å prioritere hva de engasjerer seg i, og bruke kreftene sine på ting de selv synes er viktige, ikke f.eks. på ting som folk rundt dem er opptatt av, men som de selv egentlig ikke synes er viktige, eller på småting som tar mye tid, men som man ikke får noe særlig igjen for. Jeg tror ikke jeg ville kommet på å tenke at det skulle bety at man skal være mindre engasjert i diskusjoner, eller at man planlegger å si mindre fra når man mener andre tar feil i viktige ting.
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Uttrykket "å gi mer faen" betyr for meg å blåse i hva andre mener, dvs. ikke la andres nærvær, meninger o.l. spille inn når du skal ta en beslutning eller ta standpunkt.
"Vi leser for å vite at vi ikke er alene." C.S. Lewis Sist redigert av Eia : 23-01-09 kl 14:45. Årsak: Utdyper |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Jeg er en sånn som har sterke meninger, og det høres greit,
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Gi mer faan-->bli mann? Sist redigert av Anneg : 23-01-09 kl 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Jeg har lært at man kan ha sterke meninger og stå for dem, men det betyr ikke nødvendignvis at man må utbasunere dem i tide og utide. Det er en tid for alt, og det er ikke alltid man på død og liv må hevde sine meninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Signerer også Hattifnatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Jeg synes sterke meninger er bra, så lenge meningene dine er reflekterte og gjennomtenkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?IRL har jeg sterke meninger, som ikke alltid faller i god jord.
![]() |
#17 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?I "å gi faen" legger jeg at man ikke bryr seg så mye om hva andre mener. For meg er begrepet ikke noe jeg forbinder med sterke meninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Noen ganger må man bare si hva man mener, selv om det kanskje ikke er vel mottatt hos mottaker. F.eks om en voksen knipser en baby på hånden om den gjør noe "galt". I slike situasjoner synes jeg det er feil å "gi faen". I andre sammenhenger, om det som diskuteres ikke er big deal for meg, gidder jeg ikke presse frem mine meninger på død og liv. Dette kommer også an på hvem jeg er sammen med der og da. Så det hele er egentlig ganske situasjonsbetinget og menneskebetinget.
![]() |
#19 |
One of These Days
|
![]() Sv: Er det en bra ting å ha sterke meninger?Mitt nyttårsforsett er å gi mer faen, men i mitt tilfelle har ikke det noen sammenheng med sterke meninger i det hele tatt. Jeg prøver rett og slett å gi mer faen i forhold til jobbsituasjoner og jobbforhold jeg ikke kan forandre. Ser selv at det er jeg nødt til om jeg ikke skal møte den berømte veggen eller brenne lyset i begge ender osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|