Hva hørte du på under 90-tallet?
Ah, ungdomsskolen! Jeg husker jeg var 14 år og hørte på gamle Motown-låter, Roy Orbison, CCR og aller mest Michael Jackson. Hippie-venninna mi foret meg med Eels, MR Bungle og Tom Waits, men det satt seg ikke før seinere. Jeg vakke i The In Crowd, for å si det sånn! 
Så begynte videregående, og jeg tviholdt på mine fillete MJ-trøyer. Men jeg oppdaget også Alanis Morissette, Tori Amos og Lauryn Hill. 
De tøffeste hørte på Doors, røyka rev og drakk billig rødvin. Jeg drakk ikke før jeg runda 18 og har aldri røykt noe som helst. Så igjen; ikke akkurat en populær festløve. 
Men jeg hadde kjæreste, og vi gjorde ikke annet enn å bolle i hormonrus. Dette foregikk til lyden av Pink Floyd og Sting, som jeg den dag idag ikke klarer å høre på uten å rødme kledelig. 
Som 17åring traff jeg en av mine kjæreste venninner, hvis musikksamling jeg fråtset i. Fant Mazzy Star, Cypress Hill, Eve's Plum, Smashing Pumpkins, The Cure, Depeche Mode, New Order, Marilyn Manson og masse annet snadder som jeg fortsatt liker å høre på. Vi bonda over hjertesorg, svart hårfarge og dystre trommer. Ah! 
Og denne ble det mye kreativ dansing til:
|