|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Erfaringer med import av bil fra utlandet?Vi snuser på å kjøpe ny stasjonsvogn - har ikke bestemt oss for om den skal være ny eller gammel ennå.
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?Jeg har ingen erfaring, men med tanke på hvor mange Avensiser det er på finn må han ha fått bilen veldig billig eller er en ekstremt god selger? Eller?! Hvis han skal få igjen lik pris mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?Varierer en del mellom biler, men hos en del produsenter er det forksjeller mellom bilene solgt i forskjellige land - blant annet i henhold til rustbeskyttelse, batteristørrelse, klimaanlegg/varmeapp, hvorvidt det er oppvarming i speil, spylerdyser og det kan være en del utstyrsmessige elementer som gjør at det er forskjeller man ikke så lett får med seg.
![]() |
#4 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?Jeg fikk for 8 år siden min fars gamle bil fra Nederland. En del regelverk å sette seg inn i, men det gikk og jeg endte opp med en kjempebillig bil i mange år.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?For endel år siden kjøpte vi tyskimportert bil av ett firma i Oslo.
![]() |
#6 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?Vi har hatt Mercedes importert fra Tyskland, det eneste som manglet i forhold til norske spesifikasjoner var lyktespylere og nærlys som skrur seg på når du starter bilen. Det siste ordnet vi greit hos Mercedesforhandleren her. Garantien gjaldt, Mercedes har verdensgaranti, og vi byttet den inn hos en Mercedesforhandler da vi kjøpte ny. Det var mye styr med papirer, men vi fikk hjelp av en tysker så det ordnet seg. Men i Tyskland har man ikke det orginale vognkortet i bilen som vi har og kopien vi først fikk ble ikke godkjent.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?Man skal være litt obs på at bilene kan være forskjellig utstyrt. Danske biler har gjerne ikke nordisk utstyrspakke, med setevarme, mer holdbart batteri, etc. Vårt batteri røyk i første kulda. Men vi fikk nytt på garantien, da.
![]() |
#8 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?Jeg vurderte det når jeg kjøpte bil for 5 år siden. Men prisforskjellen var ikke stor nok til å friste meg. Og i tillegg var det slik at den danske utgaven manglet setevarme og temperaturstyrt AC pluss pluss. Men jeg brukte det for å forhandle pris hos min lokale forhandler, og jeg fikk da pruter prisen litt ned.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?
Fabrikksgarantien gjelder uansett, men i Norge har så å så alle merkene utvidet garanti. I dag har de fleste merkene 5 års garanti, mens fabrikksgarantien gjerne er 2 år - i noen få tilfeller 3 år i noen andre land.
![]() |
#10 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Erfaringer med import av bil fra utlandet?mrc, vi kjører ikke diesel.
![]() |
|
|