|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
|
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Anne fra BjørkelyEller Anne of green gables, stemmer det at det er ni bøker på engelsk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyJeg tror jeg har 6 bøker i den norske serien min. Jeg har ihvertfall 2 bøker og jeg tror det er 3 bøker ihver bok. Men jeg har skjønt man bør lese de på engelsk. Jeg har lest andre bøker på engelsk, så kanskje dette skulle være julelektyren min?
![]() |
#3 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Anne fra BjørkelyFant denne. http://www.amazon.com/Complete-Avonl.../dp/0553609416
![]() |
#4 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Anne fra Bjørkely
Robyn har bestilt julegave til seg selv.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
Hvordan er det å bestille fra amazon? Toll? hvordan betaler man?
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
Det er knapt en utfordring, en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
Det er ikke toll eller moms på bøker, så det er bare å handle i vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Anne fra BjørkelyOg etter å ha lest litt mer så ser jeg at det er en niende, en som ble levert forlaget den dagen forfatteren døde.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyJeg har "Anne fra Bjørkely", "Anne som frøken", "Anne drar fra Bjørkely", "Annes drømmehjem", "Anne og Regnbuedalen" og "Anne og Marilla".
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Anne of Windy Willows (heter også Anne of Windy Poplars i noen utgivelser). Ingen av disse er oversatt til norsk, uvisst av hvilken grunn. (Eller var ikke det da jeg sjekket sist. Det er noen år siden nå.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Er frisk!
|
Er de verdt å lese? Har du lest dem? Eller vil de ødelegge en romantisk barndomsverden?
![]() |
#14 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyDen siste boken jeg leste som barn omhandlet Annes voksne barn, handlingen var langt til første (?) verdenskrig tror jeg? Er det den siste boken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyDet er åtte bøker i serien (de som Ivars mamma allerede har vist til). I tillegg er det en del bøker som har handling fra Avonlea, som ligger tett opp til Anne-bøkene i tema og kanskje noen småtterier som har dukket opp i ettertid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyRekkefølgen er: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyEmily of New Moon. Sist redigert av Teofelia : 12-12-11 kl 22:29. Årsak: New, ikke Blue ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
etterpåklokest
|
Det var New ja? Hah, da tenkte jeg riktig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Anne fra BjørkelyBestilt tre på kindle, og skal bestille flere til meg selv i jula. Gleder meg til å lese dem.
![]() |
|
|