|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Full jobb og oppfølging av barnJeg må bare ha et lite frustrasjonsutbrudd. Jeg har en meget fleksibel jobb og en enda mer fleksibel sjef. Det er jammen bra, for det er jo klin umulig å kombinere full jobb med oppfølging av to barn.
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnSånn er det her også. Og jeg må ta alt siden mannen ukependler. Heldigvis har jeg også fleksibel jobb og sjef, men jeg føler meg ikke kulest når jeg for hundrede gang kommer med "jeg må gå tidlig i dag, et eller annet i barnehagen. Og forresten på fredag er det noe annet så jeg må gå tidlig da også. Og neste uke." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg har ikke sjans til å jobbe fullt og følge opp 4 barn. Derfor jobber jeg 80 %, selv det holder hartd innimellom. Og fleksibel jobb betyr alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnKjenner til det.
![]() |
#5 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg jobber også 80% for å rekke det jeg må uten å ha for dårlig samvittighet for jobb. Pappaen min sier det er et typisk kvinnefenomen. Kanskje vi burde ha mindre dårlig samvittighet og tenke for oss selv at det er sånn det er disse årene, og vi kan "ta det igjen" når ungene er store... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnDet går, men det er pga fleksible arbeidstider hos begge.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg jobber 66,66% for å få kabalen til å gå opp. Gubben jobber 166,66% eller noe sånt men jobber stort sett overtid på morgenkvisten før 7. Han jobber 7-15 vanligvis. Jeg leverer ALLTID. Han henter stort sett alltid.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJa, det er mye og følge opp med to barn. Jeg har vært fulltidsstudent med fire faste dager på skolen og en lesedag. Har til nå klart og skvise det meste som må ordnes og følges opp på min lesedag. Så til nå har det godt greit, selv on jeg har fått litt fravær på grunn av barna.Men er veldig spent på hvordan det går nå når jeg begynner og jobbe 100 % i en jobb som ikke er fleksibel.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnVi er heldigvis to med fleksible jobber, ellers ville det ikke gått, med oppfølging av tre barn. |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg synes som regel det går ganske greit å jobbe full tid samtidig som jeg skal følge opp to barn. Det ene barnet går på skolen, og kan dra hjem selv om det slutter tidligere. Det andre barnet går i barnehage, og det er ikke ofte det er aktiviteter som krever at foreldre skal være med. Foreldresamtaler skriver vi oss opp på selv, og da tar vi det på et tidspunkt som passer. Legetimer og annet som må ordnes på dagtid tar vi også på dager der vi kan starte seinere eller dra hjem tidligere. Jeg jobber ofte på kveldstid og helger i tillegg, så dårlig samvittighet har jeg ikke i det hele tatt.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barn
Jeg leverer også det jeg skal på jobb. Jeg er nok effektiv når jeg først er på jobben, men hvis kvelds.- og helgejobbing trengs, så gjør jeg jo det.
![]() |
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnHeldigvis går vi mot et mer fleksibelt arbeidsliv sier jeg bare! Hurra for hjemmekontorløsninger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Jeg tror pappan din har rett og at vi jenter har mye å tjene på å droppe en del av den dårlige samvittigheten. Hos oss stiller vi nok ganske jevnt opp, men mannen gjør det nok med lettere hjerte i forhold til jobb likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor du skal ha dårlig samvittighet for dette. Jeg antar at du flekser/avspaserer når det gjelder frokoster og avslutninger/forestillinger, slik at du jobber inn de timene det er snakk om. Onsdag før påske avslutter vi også arbeidsdagen kl 12, jeg trodde det var ganske vanlig på kontorer rundt omkring?
![]() |
#15 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnOisann, det var mye på kort tid.
![]() |
#16 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår godt at Tjorven har dårlig samvittighet, men liker veldig godt tankegangen din maggypop - jeg skal prøve å bli litt mer som deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnDet er en av grunnene til at jeg jobber 75 %, og da slipper jeg også å ta feriedager på planleggingsdagene. Barnehagen og skolen klarer jo ikke å samordne planleggingsdagene heller, så det blir dobbelt så mange. Skulle vel gått med 100%, men da hadde det vært en del kvelder jeg måtte jobbet isteden for tiden som hadde gått med til alt mulig annet med ungene både hit og dit. Legg til unge nr. 3 også, så blir det enda mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnJeg forstår godt hva du kjenner på, Tjorven. Selv er jeg så heldig å være i et miljø hvor vi er flere småbarnsforeldre, slik at det ikke alltid kjennes som det bare er meg. Men jeg er enig med deg - dette hadde ikke gått dersom jeg ikke hadde hatt en fleksibel arbeidsgiver og mulighet for hjemmekontor. Det gjelder også mannen.
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
Du har nok helt rett i at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet. Men jeg er eneste dame på jobb. De som har barn har enten au-pair, hjemmeværende kone eller store barn, så det er bare meg det "er noe med" hele tiden.
![]() |
![]() |
#20 |
Ferdiglada
![]() Sv: Full jobb og oppfølging av barnSånn er det her også og som aleinemamma blir det mykje. Men med en god sjef, det ordner seg-holdning og andre ting på slakk så går det. Eg merke at eg sjølv med mitt planleggingsbehov er min verste fiende når det gjeld sånt.
![]() |
![]() |
|
|