|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Frokosttips? (lavkarboish)Jeg står litt fast i matrutinene om dagen, særlig i forhold til frokost. Jeg har følgende kriterier: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)
Ja, jeg brukte en del av det før, med kokosmelk eller havrefløte i. Det er mulig jeg hadde for lite oppi dem, for jeg ble ikke så veldig mett av det. Men takk, skal prøve igjen! Gjerne tips om hvordan den blir mer "fyldig". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Cocosa og proteinpulver, hvis du tåler det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Nei, det er det som er så skrekkelig upraktisk og en av grunnene til at jeg ikke er helt lavkarbo - egg er så praktisk og godt, men jeg kan bare spise det en veldig sjelden gang imellom uten å bli dårlig. Bacon, skinke og sånt utgår også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, Cocosa har jeg, det hjelper på. Proteinpulver har jeg ikke prøvd, må finne et som ikke inneholder hvete i så fall. Risproteinpulver, er ikke det noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Jeg vet ikke om det pleier å være hvete i proteinpulver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
er her
|
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Soyaprotein i kanskje, men det gir jo en smak som enkelte ikke er så glad i.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Valleprotein er i hvert fall hvetebasert, tror jeg. Får se om jeg kan få smakt på soyaprotein før jeg evt kjøper en sånn stor bøtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Valle er vel svensk for myse(melk)?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruker å ta havregryn i, da blir jeg mer mett.
![]() |
#13 |
|
Jo, myseprotein var det visst. Hvor i alle dager har jeg det fra da skal tro... Nuvel. Får ta en kikk på det, det jeg fant ved å søke på nett nå inneholdt aspartam. Skrekk og gru. Havregryn og rismelk er godt, ja, selv om rismelk er litt søtt for meg sånn til vanlig. Lager egen frokostblanding med gryn og kjerner som jeg rister i ovnen, det er godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Ja, det har jeg også gjort. Problemet er at det kanskje blir vel mye havre til tider. Skal prøve med avokado i, tror jeg. Pleier å ha solsikkekjerner og linfrø i også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har dessverre ingen gode tips, men lurte på om du har lyst til å dele oppskriften på denne frokostblandingen?
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Frokosttips? (lavkarboish)Hurtigbrød av litt vann, gresskarfrø, linfrø, sesamfrø, og hva har du av frø, litt fiberhusk - visp sammen, smør utover en tallerken som tåler micro, og kjør på full effekt i ca. 2 min. |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Tja, jeg lager den litt på slump hver gang, så har ikke noen nøyaktig oppskrift. Bruker havregryn, havrekli, solsikkekjerner, linfrø og evt. andre frø og flak jeg har i hus. Sist ble det bokhveteflak og hirseflak. Sesamfrø med skall er bra å ha i. Har også brukt cashewnøtter (usaltede). Hvis en tåler andre nøtter er det garantert kjempegodt, det gjør ikke jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|