Hva gjør du med fobien/angsten din?
Det er mange her som nevner ting de er redd. Hva gjør dere med dette?
Jeg har selv vært svært redd edderkopper og slanger. Jeg har hatt sprøyteskrekk og fødselsangst.
Det som slår meg er at man må møte det man frykter, ellers vokser frykten seg bare sterkere. Fødselsangsten var ikke så vanskelig å møte, barnet må jo ut, så det var jo noe som gikk over ved en positiv fødsel. Sprøyteskrekken ble kurert ved å sette sprøyter på andre, faktisk. Det var noe som skjedde der, som gjorde at når jeg klarte å gjøre det, så klarte jeg å motta. Nå kan jeg sette på meg selv, både subcutant og intramuskulært, uten de helt store problemene. Det skulle man ikke trodd, da jeg tidligere har svimt av både av pirké og rett og slett ved å tenke på at jeg skal gå gjennom noe som innebærer nåler.
Edderkoppene var også på en måte å møte de. Da jeg flyttet til England, så var beistene der enda større enn her. Ved at jeg måtte lære meg å leve med de, så ble det til at vi inngikk en slags pakt, der jeg til slutt klarte å oppføre meg både rolig og avslappet med dem i nærheten.
Så fortell om dine taklinger av angster og fobier?