Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er ikke dette litt merkelig? (Adressa)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 17:54   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ikke dette litt merkelig? (Adressa)

Jeg skvatt litt da jeg så bilde av denne døde mannen i adressa.no

http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...icle753941.ece

Det står jo Foto: Politiet under bildet.

Er det ikke rart at de legger ut bildet av liket?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:02   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er ikke dette litt merkelig?

Vel. Det er en tegning og de ber om bistand. Da er det greit med bilde.

Gammel 14-11-06, 18:05   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at det ser rart ut, er vel at de har latt bildet bli liggende etter at de fant ut hvem han er. Typisk nettavis-svakhet, man ser ofte merkelige artikler der noen av elementene er oppdatert mens andre ikke er det.

Gammel 14-11-06, 18:05   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får helt frysninger av å se slikt. Synd, for jeg har ikke noe naturlig forhold til det å dø (selve døden er jeg ikke redd for, men omstendighetene rundt, lik osv). Kjenner det grøsser i hele meg.

Gammel 14-11-06, 18:12   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

For meg ser det ut som en tegning. De ber jo om tips, så jeg ser ikke noe merkelig i det.

Gammel 14-11-06, 18:15   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel. Det er en tegning og de ber om bistand. Da er det greit med bilde.

Enig med deg.

Gammel 14-11-06, 18:18   #7
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Den tegningen står vel der fordi de ber om tips om mannen. Da kan et bilde sikkert være med på å vekke hukommelsen til mennesker han har vært i kontakt med. Jeg antar at dette er gjort i samråd med eventuelle pårørende, og jeg reagerer ikke spesielt på dette bildet.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 18:30   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

For meg ser det ut som en tegning. De ber jo om tips, så jeg ser ikke noe merkelig i det.

Signerer kisha.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:17   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns bare bildet ser ut som et frossent lik.

Gammel 14-11-06, 23:25   #10
@nne
Ikke fra NM

@nne sin avatar

Hvor: arendal
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Den tegningen står vel der fordi de ber om tips om mannen. Da kan et bilde sikkert være med på å vekke hukommelsen til mennesker han har vært i kontakt med. Jeg antar at dette er gjort i samråd med eventuelle pårørende, og jeg reagerer ikke spesielt på dette bildet.

Kanskje ikke pent aa le i en slik alvorlig traad, men kan ikke dy meg. Nemlig litt vanskelig aa faa tillatelse fra paaroerende naar det gjelder et uidentifisert lik.

Gammel 14-11-06, 23:32   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det var kanskje litt rart..

Gammel 15-11-06, 00:30   #12
Dragonfly
Passiv

Standard

Det er jo en tegning og politiet ber jo om tips i saken for å finne ut hvordan mannen havnet der på Frosta.

Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 08:04   #13
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av @nne, her.

Kanskje ikke pent aa le i en slik alvorlig traad, men kan ikke dy meg. Nemlig litt vanskelig aa faa tillatelse fra paaroerende naar det gjelder et uidentifisert lik.

Nå står det jo faktisk at liket er identifisert. Han er til og med benevnt ved fullt navn.

06, 07, og 12.
Gammel 15-11-06, 08:21   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå står det jo faktisk at liket er identifisert. Han er til og med benevnt ved fullt navn.

ja, men hvorfor ligger tegningen der da? Og hvorfor er den laget?

Den er selvsagt, som Skilpadda sier, ikke blitt fjernet etter identifiseringen. Det er ingen grunn til å lage en tegning om man vet hvem det er. Ergo kunne man ikke i utgangspunktet få noe samtykke av pårørende.

Gammel 15-11-06, 08:38   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Jeg ser jo ved nærmere ettersyn (når jeg trykker på bildet) at det er en tegning.
Mannen ser dau eller gal ut. Er vel mest nærligggende og tro det siste.

Gammel 15-11-06, 08:43   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg ser jo ved nærmere ettersyn (når jeg trykker på bildet) at det er en tegning.
Mannen ser dau eller gal ut. Er vel mest nærligggende og tro det siste.

Hvorfor tror du han er gal? Han er nemlig død, det trenger vi vel ikke oppklare?

Gammel 15-11-06, 08:59   #17
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

ja, men hvorfor ligger tegningen der da? Og hvorfor er den laget?

Jeg ville tro at det å legge ut bilde av en mann som har ligget i vannet, har druknet og er forfrossen, kan være i en tilstand der det kanskje ikke er egnet til å sette på trykk. Da ville jeg i så fall tro at tegningen var laget så de skulle kunne få folk til å kjenne han igjen, slik at de kan få informasjon om mannen, fra folk som har møtt/sett han.
Men du har selvfølgelig sikkert rett i at bildet sansynligvis ligger igjen fra før de fikk han identifisert.

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 15-11-06 kl 09:07.
Gammel 15-11-06, 09:01   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Jeg ville tro at det å legge ut bilde av en mann som har ligget i vannet, har druknet og er forfrossen, kan være i en tilstand der det kanskje ikke er egnet til å sette på trykk. Da ville jeg i så fall tro at tegningen var laget så de skulle kunne få folk til å kjenne han igjen, slik at de kan få informasjon om mannen, fra folk som har møtt/sett han.
Men du har selvfølgelig sikkert rett i at bildet antagelig ligger igjen fra før de fikk han identifisert.

Jeg skjønte hvorfor den var laget. Jeg stilte liksom noen retoriske spørsmål til de som ikke så ut til å skjønne linken mellom at det fantes en tegning og at han allerede hadde et navn.

Gammel 15-11-06, 09:04   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Publikum husker han kanskje fra tegningen, ikke fra navn.

Gammel 15-11-06, 09:09   #20
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg skjønte hvorfor den var laget. Jeg stilte liksom noen retoriske spørsmål til de som ikke så ut til å skjønne linken mellom at det fantes en tegning og at han allerede hadde et navn.

06, 07, og 12.
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.