![]() |
#21 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Varmepumpe?Jeg er ganske var for lyder, så jeg ville ikke hatt en ytterdel som hang på uteveggen, ville hatt den på bakken. Ville også sikret at ikke lyd og strukturtlyd fra pumpa til naboene kunne plaget meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varmepumpe?Vår utedel er under terrassen, på den ene veggen til rommet til eldste. Har aldri hørt at han har klaget på lyd. Jeg har heller aldri hørt noe til den. Jeg legger knapt merke til innedelen selv om den er midt i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() Sv: Varmepumpe?
Ja det er jo klart, men jeg hørte heller ikke den gamle. Den nye lager enda mindre lyd enn den gamle. Men jeg er heller ikke spesielt følsom får sånne lyder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Varmepumpe?De som bor i huset ved siden av oss har varmepumpe og vi hører ikke den. Men kan kanskje ringe på og spørre dem litt, om hva deres erfaringer er.
![]() |
![]() |
#26 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Varmepumpe?Det er en av 2 modeller vi vurder å installere på sekundærboligen vår. Listeprisen er på 25500 pluss montering. Vi har 2 tilbud på å montere på 31000 og 33500, så syns prisen deres er bra. Monteringsprisen vår er høy fordi vi skal ha en tek17 gjennomføring, noe dere ikke trenger med rekkehus fra 1983.
![]() |
#27 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Varmepumpe?Jeg er lydsensitiv pga kronisk migrene og snakket med montøren om nettopp dette. Det har kikke vært noe problem.
![]() |
#28 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Varmepumpe?Vi har tre varmepumper i huset (280kvm). Alle står på bakkenivå. Den som er på loftet har rør trekt ned. Hadde en i 2006 som hang på veggen på en terrasse oppe. Den lagde lyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varmepumpe?Vi installerte varmepumpe i 2018 og har aldri angret på det. Vi har ikke mange veldig varme sommerdager, men når vi har det, så er det deilig å kunne kjøle ned huset med varmepumpa. Ellers så går den året rundt, og sørger for stabil temperatur. Vedovnen brukes kun for kos. Vi har gulvvarme i deler av huset, men det er kun komfortvarme og brukes ikke til oppvarming av selve rommene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
![]() Sv: Varmepumpe?Vi har et kaldt hus, men det jeg synes er deilig med varmepumpa er at den holder etasjen jevnt varm hele tiden den brukes. På de aller kaldeste dagene velger vi å fyre i tillegg, men ellers liker vi at det er jevn varme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Varmepumpe?Jeg er ikke skeptisk i det hele tatt, jeg bare vet ingenting om det. Det var ikke lov i blokka vi bodde før, så det har aldri vært et alternativ. Men det dere sier har vært overbevisende nok til at vi har meldt interesse for å få mer informasjon. Jevn varme høres helt magisk ut! Jeg er ikke noe glad i å fyre med ved, fordi det er umulig å regulere og pga. astma kan jeg ikke oppbevare ved inne.
![]() |
![]() |
#32 |
I mål
|
![]() Sv: Varmepumpe?Vi hadde pumpe før, det var riktignok jord til vann, men det gav en veldig god varme. Dersom dere har råd til investeringen og tenker at det er grei plassering etc av boksen, ville jeg nok gått for det. Uansett hvor mye dere fyrer eller ikke fyrer, er det en betydelig reduksjon i strømforbuk vinterstid vil jeg tro. Jeg ville nok vært mest opptatt av hvor den boksen skulle plasseres og hvordan den ser ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Varmepumpe?Den dere har fått tilbud på er jo griselekker, da. Jeg har sett den live hos ei bekjent og skjemmes over hvordan vår ser ut.
![]() |
#35 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Varmepumpe?Ja den var liten og fin! Min er minst dobbelt så stor.
![]() |
#36 |
![]() Sv: Varmepumpe?Ja den modellen er kjempefin. Broren min har en sånn. Vår er bare en hvit trist boks, men er god som gull likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Varmepumpe?Vi har den varmepumpen og er veldig fornøyde med den. Vi har varmepumpe i trapp, men trappen er mot yttervegg og det er mellom underetasje og hovedetasjen. Det er kanskje ikke optimalt om det er mellom hovedetasje og andre etasje om soverommene er oppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|