Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-14, 20:31   #522
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.


Et av problemene med sykelønna er jo at det også der er sånn at det lønner seg å være rik fra før. Kanskje man kunne ha behovsprøvd redusert sykelønn? Dvs, vi har jo det på en måte i dag, ettersom det bare dekkes opp til et visst antall G. Over der er det vel tariff som gjelder, og arbeidsgiver som dekker mellomlegget. Men man kan senke normen slik at full sykelønn kun utbetales inntil et lavere antall G. Cirka tilsvarende 300.000 eller noe sånt? Jeg tenker høyt her.

Med det lønnsnivået vi har i Norge i dag er ikkje akkurat 6G for rikt å regne altså. Rett i underkant av 500k er ikkje uvanlig lønn for hverken lærarar eller sjukepleiarar, dog med turnustillegg. Å kutte ned til 300k frykte eg i staden vil føre til ei tilleggsbelastning i form av dårlig økonomi for veldig, veldig mange.

Men det eg egentlig skulle spørre om; har ikkje skulane rundt kjønnskvote på foreldrekontakt, trinnkontakt og FAU? Det har vi her så det er like mange menn som kvinner som har desse verva.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat