Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Det var ikke det sitatet du har vagt ut jeg reagerte på, Safran.
I det første snerpete innlegget mitt, har jeg sitert deg på noe annet. Du skrev at du selv alltid husker skrivemåten på et ord etter at du har lært det, og at du ikke kunne fatte at ikke alle andre gjorde det samme.
Det var dét jeg reagerte på. At man ikke kan fatte at ikke alle andre er som en selv. Og i kjølvannet av dette, kan det virke som en overdreven skyllebøtte mot deg - men det var på ingen måte rettet mot kun deg. Jeg brukte ditt sitat som et eksempel på en holdning jeg iblant støter på her inne, og som jeg ikke har noe til overs for.
Du trakk uttalelsen min ut av en sammenheng, og det er ikke god argumentasjonsteknikk. Det gir dessuten et feilaktig bilde av virkeligheten. Ikke har du sitert meg riktig heller. Påstanden Jeg forstår ikke hvordan det går an å glemme hvordan vanlige ord staves var et svar til bina som mente at man kunne tillate seg å være mer slepphendt privat enn på jobb. Og jeg mener fremdeles at om man klarer å skrive f.eks irritert på jobb, så klarer man å skrive det med riktig antall konsonanter hjemme også. Se her: http://www.foreldreportalen.no/forum/showpost.php?p=755271&postcount=97
At du får dette til å være bevis for at jeg ikke kan fatte at ikke alle andre er som meg, er ganske utrolig. Og ikke minst litt teit.