Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-07, 11:06   #166
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg synes 23. desember er den store dagen for å pynte juletre. Da jeg var liten så var det allltid våre foreldre som pyntet treet på kvelden lillejulaften, etter at vi alle hadde tatt frem julepynten og pyntet huset. Treet ble alltid pyntet etter at vi var gått i seng, og jeg trenger vel ikke å si at det var magisk å våkne opp julaften, helt mørkt i huset og med et nydelig vakkert juletre som lyste opp stuen.

Jeg var (og er) veldig glad i julen som barn, og jeg husker at jeg irriterte meg på mamma som nektet å ta frem kassen med julepynt før 23. desember. Vi pyntet med duker, julegardiner og adventstake i adventstiden, men ikke noe mer enn det. I dag er jeg glad for denne tradisjonen og kommer til å videreføre den selv, for jeg tror det var medvirkende til den ultramagiske stemningen på julaften.

Åh jeg blir helt rørt av å lese, så herlig! Nå er jo jeg oppvokst med pyntet juletre midt i desember, og jeg har allikevel alltid vært utrolig glad i julen, en sånn barnlig stemning i hele desember. Men for å "bøte" litt på at vi pynter treet midt i desember, legger jeg ALDRI gavene under treet før natt til julaften. Da kommer nemlig julenissen og legger alle gavene der, og legger samtidig frem julestrømpene slik at når vesla våkner julaften morgen ser hun DEN gavehaugen og julestrømpen sin. Og så har vi verdens beste julaften.
Lille julaften er også hellig for oss, da er det mange faste tradisjoner. Grøt, julekaker, kakao med marshmallows og krem og Polarexpressen. Åh som jeg gleder meg!!