Sv: Når er det "lov" å pynte treet?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Jada, vi pakker opp alle pakkene i løpet av første helga i advent og så er det ikke jul mer. Ferdig med dritten. 
Du kan synes det jeg har vokst opp med er så latterlig du bare vil, men for meg er det tradisjoner jeg synes det er verdt å holde på og som jeg liker. Pakkene åpnes selvsagt på julaften, og de legges heller ikke under treet før natt til julaften. Du har misforstått kraftig om du tror jeg vil "ha det unnagjort fortest mulig", det er jo ikke det det handler om? Det handler om at jeg elsker førjulstiden og at det er det som er jul for meg. Jeg synes det er rart at jeg er så alene om dette her i tråden når jeg i RL gjør det omtrent alle jeg kjenner gjør, men det er kanskje mer vanlig her, ikke vet jeg.
Kjenner jeg blir litt ufrivillig lei meg av denne tråden, får bare skylde på svangerskapshormoner. 
Men jula er nå en gang definert til noen faste datoer. Julaften er 24. desember, 1. juledag er 25. desember... Sånn er det bare! Skal man feire jul, er det de dagene som gjelder. Nyttårsaften likeså. Det er 31. desember. Ikke i morgen. Ikke på lørdag. 17. mai er også en fast dato. Du kan ikke begynne å feire 17. mai et par uker på forskudd, og forvente at folk syns det er "helt normalt".
|