Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-07, 19:14   #50
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boikott Israel

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hvorfor er det teit å legge en side av en sak? Jeg kjenner den siden og vil faktisk ikke høre noe annet svada som kommer i fra Israel.

Det er rett og slett utrolig urettferdig hvor mye USA skal gi av våpen og tank og alt mulig til Israel og dem bruker nærest alt det på Palestiner. Mens palestinene har stein og hjemmelagte bomber å komme med.

Enig, man må da kunne fronte en sak. Særlig en så utrolig velbegrunnet sak. Og det er vestens ansvar at det har blitt som det er, fordi det var FN som opprettet staten Israel i sin tid.

Og ja, det utrolig urettferdig at Israel skal kunne kjempe med alle midler og kalle det rettmessig krig, mens smågutter som kaster stein på vestbredden kalles terrorister. Er det verre å sprenge seg selv utenfor et kjøpesenter enn å bombe et boligområde?

Jeg har israelske venner, og har vært og besøkt dem, og vet at det er mange som er enige med meg der også og tror på en fredelig løsning. Men jeg boikotter altså allikevel.

Det verste med Israels eksportvirksomhet er kanskje appelsiner og sånt som er utrolig vannkrevende å dyrke. De stjeler vannet fra de palestinske områdene for å sløse bort på appelsindyrking, det verste er at det lønner seg ikke engang, appelsinene må sponses ut på verdensmarkedet! Istedet kunne de dyrket noe som var mer tilpasset det tørre klimaet og la palestinerne få litt vann også (i dag er det mange palestinere som må gå timesvis etter vann, og kranene er ofte stengt).

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat