Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-24, 22:33   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedleggelse av VGS-skoler

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan ingenting om hvilke utredninger som ligger til grunn, og hvorfor det er den ene eller andre skolen som legges ned. Men jeg mener at de ansvarlige har vært soleklare på at det handler ikke om at de mangler penger, men at de mangler elever og lærerressurser, og det kan man jo ikke vedta seg ut av eller kaste penger etter på en bærekraftig måte?

Jeg synes Aftenpodden hadde veldig gode refleksjoner rundt dette - dette handler også om at vi mangler en bærekraftig og helhetlig distriktspolitikk, der Sp i regjering har prioritert symbolpolitikk fremfor en plan der man vet hva som virker mot fraflytting. Er det gratis ferge? Åpne, men ubrukte lensmannskontorer?

Selvfølgelig kunne man tilbud lærere goder for å undervise på bygda. Mange veldig flinke lærere hadde glatt flyttet dersom de f.eks. fikk nedslag i undervisning. Det kunne sannsynligs også medført at lærere som har sluttet ville kommet tilbake. I stedet har vi lukket øynene for en lenge varslet lærermangel, som selvfølgelig blir merkbar på bygda først.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat