Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-24, 13:47   #171
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tar det for gitt at folk ikke gir meg vin i gave for jeg vet ikke forskjell på matvin og billig drikkevin. Hadde jeg fått vin hadde jeg regiftet den eller satt den på bordet. Jeg fikk ingen vin i gave, men så vet alle som kom at jeg ikke tåler alkohol og ikke liker smaken heller.

Man ser helt klart jubilanten an når man gir gave. Det er teit å gi vin til en som ikke liker vin. Jeg gir ofte vin i gave, både fordi jeg liker å gi det og fordi det er mange jeg kjenner som ønsker seg det. Jeg har aldri fått øl i gave, og det setter jeg pris på, for jeg liker det ikke. Og det vet de fleste.

I sånne tråder som dette blir det ofte sagt at «jeg kjenner ikke forskjell» og «vin er vin», og det er jo også helt i orden, men jeg kan av og til føle at det blir sagt som et stikk til de som liker spesielle typer viner framfor andre. Som om man er snobb hvis man kjenner forskjell. (En generell betrakning, jeg mente ikke deg, Karamell.)

Og så synes jeg det er litt trist hvis man har brukt penger og energi på å finne en vin som er gave, og så blir den styrtet som et hvilket som helst rusmiddel av en bedugget person utpå natten. Det har jeg aldri noensinne opplevd, bare så det er sagt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat