Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-23, 14:08   #744
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg unner virkelig enhver fødekvinne det aller beste tilbudet, og i en ideell verden burde ethvert sykehus ha en ABC-klinikk.
Når helsebudsjettene er så trange som de er, og kampen om kronene og kompetansen er helt vill i helsevesenet skal jeg ærlig innrømme at det er helt andre nedleggelser av tilbud jeg anser som trist.

Jeg gruffer egentlig over all nedleggelse av tilbud, det var bare akkurat disse to som var i media i dag. Jeg kan også føye til at de fjerner blåreseptordningen på slankemiddelet Saxenda (jeg bruker ikke det, så taler ikke for mon syke mor). Men de vurderte at man ikke skulle få det for Wegovy, som er veldig effektivt. Og fant da ut at man ikke kan få det for ett som er enda mindre effektivt. Og vipps må folk betale 36 000 i året, og bare dem med god økonomi har andre alternativer enn operasjon. I den store sammenheng et heller ikke det det mest katastrofale kuttet, helt sant det.

Poenget mitt var alle kuttene i helsebudsjettene og konsekvensene av dem. Det er jo det jeg gruffer over. Eksemplifisert med ikke de kler mest alvorlige eksemplene.