Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-18, 00:18   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Nå har min eldste flyttet i kollektiv, hun har alltid vært med på kjøkkenet, uten at jeg har kurset henne på noen måte, men hun har fått være med å lage mat og bake, begge ungene har det.

Og jeg ser hva hun disker opp med, mye mer kreativt enn hva jeg klarer å vri ut av hodet. Hun bruker mye grønnsaker, pasta, ris. Hun food-prepper 1 dag i uken hun har fri, tar Uber til butikken og "stor"handler inn for resten av uken, lager større porsjoner med basic kjøtt og varierer med tilbehør som hun tilbereder etterhvert. Hun sender bilder av hjemmelaget lasagne, chili con Carne, Mexican street food (Jeg kan kjip Taco), div kyllingretter. Jeg var litt redd for at det skulle bli mye junk, for junk og Micromax er vesentlig billigere i USA enn grønnsaker, men ved at 3 av dem går sammen og kjøper større kvanta får de laget seg skikkelig mat. Det hun savner er husmannskosten som jeg ofte lander på, men det er mer pga mangel på råvarer enn kunnskap.

Så den største lærdommen tror jeg er at de får delta i matlagingen, lære å lese oppskrifter, lære seg måleenheter osv så tror jeg resten kommer av seg selv.

Nå skal det sies at 3 av de andre hun bor med (de er 6) kan overhodet ikke lage mat, what so ever, faktisk, hvilket de norske er veldig overrasket over. Så jeg tror det har litt med hvilke mattradisjoner ungene er vokst opp med også.

At wienerpøler skal trekke og ikke koke lærte de tidlig. Det er også en lærdom.

Sist redigert av Fløyel : 24-10-18 kl 00:27.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat