Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-17, 09:07   #251
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkes det alkohol på julaften?

Her er nyttårsaften familiefest med barn, så det drikkes ikke mer da enn på julaften. Det er ganske likt egentlig, vi spiser det samme til middag (pinnekjøtt) og drikker det samme til (øl og akevitt, for min del), og tar et glass med ett-eller-annet (rødvin for min del) senere på kvelden. Svigerfar tok frem 40 år gammel selvlaget rips- og heggebærvin fra kjelleren, som en del smakte på. Det begrenset seg selv hvor store mengder som ble drukket. Jeg betakket meg, og drakk heller kaffe akkurat da. Svogeren min + en annen gjest kjørte bil, og drakk ikke alkohol i det hele tatt, og svigerfar, som er så godt som avholds, smakte bare såvidt på sistnevnte vin.

Femte juledag var jeg og mannen på fest hos en venninne som hadde invitert en hel horde på kalkunmiddag. Da ble det drukket masse alkohol. Jeg var ikke den som drakk mest, jeg drakk vel halvannen flaske vin eller så til sammen med det jeg drakk til maten og det jeg drakk etterpå (det vil si mindre enn jeg ville gjort på fest i mine yngre dager, betydelig mer enn jeg vanligvis gjør nå til dags, og slik at jeg kjente meg godt susete). Som alltid på slike tilstelninger var det enkelte som drakk mye mer enn de burde. Det var ingen barn til stede da. Jeg sov lenge neste dag, men slapp heldigvis å bli fyllesjuk. Dette var den eneste festen vi var på i løpet av jula, der det ble drukket større mengder. Mannen vurderte å gå ut på utestedet i bygda (hans hjemsted) tredje juledag, men gadd ikke likevel, når det kom til stykke. For meg var det uaktuelt.

Sist redigert av My : 02-01-17 kl 09:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat