Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-16, 22:22   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja enig. Men likevel så merket jeg godt forskjell da vi flyttet fra Oslo til Trondheim. Det var merkbart roligere tempo og mer vennlig småprat i Trondheim hos butikksansatte, bussjåfører etc

Roligere ja på mindre steder, men ikke nødvendigvis hyggeligere. Og med roligere kan man også godt si treigere, og at det slett ikke er hyggelig, men helt infernalsk, vannvittig irriterende! Høvdingen knegger fornøyd hver gang vi er på hytta og jeg må forholde meg til lokalbefolkningen på apoteket. Jeg får hjerteinnfarkt.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg skal love at det er både smil og vennlig småprat når man handler på den samme sjappa, med de samme menneskene i kassa, også i Oslo. (Men så pleier jeg forsåvidt å påstå at jeg bor i en av Oslos bygder. )

Alle har jo et lokalmiljø, samme hvor stor byen er. Man forholder seg jo ikke til alle butikkene i Oslo, hele tiden, eller handler på en ny dagligvare hver dag. Jeg forholder meg til min ansatte på Rema på samme måte som søstern min på et knøttested forholder seg til sin. Sånn var det også i New York da vi bodde på samme sted i tre uker, vi ble "kjent" med butikken på hjørnet.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har bodd både i bygd og by og jobber i Oslo. Jeg synes at jeg stort sett alltid får god service, uansett hvor jeg er.

Ja, det syns jeg også. Jeg har null tro på at mennesker blir greiere dess mindre stedet de bor på er. Eller omvent (derfor syns jeg NSB sin julereklame med hun med latten som bare blir så jordnær og grei jo nærmere hun kommer oppvekstbygda og vekk fra Oslo er ultrateit).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat