Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-14, 13:10   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomgangskjøring utenfor barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg ser en test som NAF refererer til fra 2012 (får ikke til å linke) hvor det beskrives nesten dobbelt så høyt nox-utslipp for kald bil som for varm). Jeg regner med at det gjaldt nyere biler.
Dette var snakk om temperatur på minus 7.

Ikke at det betyr at man skal la bilen gå på tomgang. Regner med at de som gjør det i plussgrader gjør det av gammel vane (selv om jeg ikke egentlig har registrert det).

Det oppfordres dog, både i Bergen og Trøndelag til å varme bil med motorvarmer når det blir kaldt for å redusere utslipp.
Ergo er det nok god miljøpolitikk å ha mulighet for motorvarme på jobb også. (Temmelig vanlig her)

Jeg misforsto deg, Guava, beklager. Det er helt sikkert riktig at det er mer utslipp av kald motor enn varm, men det er ikke det samme som at det er bedre å la den gå i 5 minutter (etter kanskje å ha kjørt 2 minutter til barnehagen) enn å starte den opp igjen. Jeg trodde det var dét du mente.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat