Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-13, 11:07   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Perfekte" liv på sosiale medier

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kikket også på den artikkelen, og den handler jo om tenåringer. Jeg er ganske sikker på at tenåringer bruker Facebook på en annen måte enn oss i foreldregenerasjonen - jeg har lest og hørt en del om hvordan ungdom bruker FB (og andre sosiale medier), og det ligner ikke helt på det jeg og min omgangskrets gjør.

Jupp. Mine tenåringskontakter ( ) er veldig bevisst på bekreftelse via sosiale medier. Får ikke instagrambildet eller FB-posten nok likes, da tar man det bort og legger det ut på nytt på et bedre tidspunkt (De kommer til å bli ramme markedsførere, det er sikkert og visst). Kommentarfeltet er pepret med "pena", "søta", "fina" osv. og det er viktig for dem at bildene er pene nok, og viser noe interessant nok.

Min Facebookfeed er i stor grad preget av alle jeg følger; kulturinstitusjoner, kokker, blogger, butikker osv. og gir et veldig lite perfekt inntrykk. Jeg unner alle mine FB-venner å skryte av at de har trent, at de har hatt en fin dag med familien, en spennende tur til London, har lest over halvparten av bøkene på en eller annen bokliste (men ingen har kommet gjennom Ulysses) osv. Jeg syns de fleste vennene mine skriver morsomt. Jeg har hatt et par stykker som enten bare skriver konspiratorisk oppgulp om helse/muslimer/aliens/Arbeiderpartiet og de har jeg enten fjernet helt, eller stengt strømmen fra. Folk som skriver "trist i dag ...." og får masse oppmerksomhet, men fremdeles ikke vil si hva det er, er nok de som irriterer meg mest.

Strømmen min nå består av
1. invitasjon til et idrettsarrangement
2. noen som gleder seg til Sigur Ros-konsert
3. Søte katter
4. Nyheter fra New York Magazine, FUG, NRK og Osloby
5. Lenking til diverse artikler
6. Hylling av Eddie Izzard
7. Morsomme barnesitater
8. Grumpy morgenbilde av en kompis
9. Hysteri rundt skilsmisseryktene rundt kronprinsparet ( )
10. Happy Thanksgiving-bilder og -kommentarer

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat