Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-13, 21:44   #106
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Når veldig mange av oss er i den gunstige økonomiske situasjonen allerede fra barna er små av, er det jo ikke så rart om barnas forbruk og ønsker reflekterer dette etter hvert som de vokser opp.

Tja? Dette er jo et valg vi tar som foreldre mener jeg. Helt fra de er små, når det gjelder hvilket forbruk vi venner barna våre til og hvilke verdier vi signaliserer. Storebror er med på å rote i salgskurver etter billig ulltøy, og jeg forklarer hvorfor vi handler på salg. Blant annet. Vi har et valg her, og det er ikke bare økonomi som kan styre hvordan man velger, det kan også være hva man ønsker å lære ungene.

Og jeg er ikke enig med deg i at det var like utbredt med omfattende dyrt utstyr før som nå; det flyter av dyre jakker, vesker, klær og elektronikk i veldig mange miljøer. Da jeg studerte og gikk på skole, var det mange som ikke jobbet og de som jobbet hadde det som en bijobb. Nå er det faktisk veldig mange som har studier og skolegang som bigeskjeft, alt for å finansiere forbruk. Jeg liker det ikke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat