Sv: Menn som netthater kvinner
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Ja, nå skjønner jeg, og er enig. Men jeg tror ikke disse hatefulle mennene er de som er feminine.
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Jeg kjenner et par menn med slike holdninger og de jeg kjenner e ikke feminine, i hvert fall. Disse hatefulle mennene er også veldig hatefulle mot homofile, så ikke vet jeg. 
Man trenger ikke å være synlig feminin for å slite med å fylle en rolle som er ganske tydelig definert. Jeg ser for meg at en så voldsom aggresjon som de viser må komme av at man føler seg ganske grunnleggende truet på en eller annen måte. Derfor tenker jeg at disse mennene kanskje hadde vært mer komfortable med og avslappet til sin egen rolle hvis man kunne vært mann på flere ulike måter? Da hadde det kanskje vært lettere å godta at kvinner var kvinner på mange ulike måter også, dersom de ikke følte et så enormt press på å inneha den dominante posisjonen deres kjønn tradisjonelt har hatt? Det er som regel sterke og oppegående kvinner som får slike reaksjoner, og menns (kanskje, hvis synsingen min er riktig) opplevde press om, og dermed behov for, å være overlegen kan være en grunn til at noen menn føler for å trykke dem ned og bort.
|