Sv: 2011-2012: Hva gjør DU for miljøet?
Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.
Og ja, jeg kjøper avfallsposer til restavfallet, men de er jo ikke like ille som bæreposene man "får" i butikken. Aldri opplevd at de har revnet heller.
Hvorfor er det bedre å kjøpe avfallsposer enn å bruke de man får/kjøper når man handler i butikken? Jeg mener det bel undersøkt om dette med bæreposer var et stort miljøproblem her i Norge og at det ble stadfestet at det er det egentlig ikke fordi de aller fleste bruker dem til å bære ut søppel i og noe skal man jo ha søpla i uansett. Da vi bodde i tromsø fikk vi utleveret hvite poser med skrifta "Resavfall" og vi tok sjelden i mot fordi vi bruker poser fra butikken og så langt jeg kan se så går det for det samme.
Vi kan bli flinkere til mange ting, men vi sorterer søpla, har gammel og liten bil som ikke bruker så altfor mye bensin. Tidligere, når vi bodde i storbyen hadde vi ikke bil. Det var unødvendig ettersom kollektivtilbudet var så godt. Her vi bor nå er det mye vanskeligere.
Det jeg har gjort i det siste er å hengt opp et nytt klistremerke med "Reklame, nei takk" på postkassen. Har sikkert berga en liten skog bare der. Vi har alltid hatt det før og ble litt skremt når det plutselig lå 20 reklamebrosjyrer og aviser bare på en dag.