Sv: Har ikke tilgang til markedsplassen lenger
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Jeg er veldig enig! Solblomst tråkket kanskje over streken, men jeg heller mer mot at hun var ubetenksom ett øyeblikk enn at hun mente å fornærme noen. Hun hadde rett og slett aldri en sjanse til å komme utav det etterpå. Hun kunne blitt møtt med "Åj, er du klar over hvor det uttrykket kommer fra? etc." Istedet ble hun møtt med en rekke krasse beskyldninger og det hadde knapt hjulpet om hun hadde beklaget det aldri så mye.
Personlig synes jeg at Solblomst hadde en sjanse til å komme utav det.
Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.
Mens vi først snakker om prikker, så rykker det litt i rødprikkefingeren min når jeg ser det uttrykket. Jeg veit det stort sett ikke ligger noe bak og at det i beste fall er litt tankeløst, men jeg kjenner altså noen som har barn med Downs og som setter særdeles lite pris på at det brukes. Sånn til informasjon.
Jeg synes Matilda svarte Solblomst på en ok. måte, der Solblomst absolutt hadde mulighet til å svare for seg, om hennes første utsagn var tankeløst eller lignende. Isteden svarer Solblomst slik:
Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.
Jeg kjenner også noen som kjenner noen.
Og når hun i tillegg topper det med denne smileyen,
Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

så skjønner jeg at mange reagerer.
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Jeg lurer på om man ville møtt en forsnakkelse eller en ubetenksom replikk på samme måte om den kom fra noen man snakket med i virkeligheten, eller om det faktisk blir noe av det samme som blir diskutert i "mødre krangler om lanoungen" tråden?
Personlig så hadde jeg reagert. Selv om jeg hadde - ut i fra kroppsholdning, ant at det var en spøk, så hadde jeg likevel reagert.