Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-11, 09:03   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

...! Jeg har aldri hørt at det er en metode, men det er omtrent hva vi har gjort her hjemme.

Alt er jo en metode i disse dager, selv om dette i mitt hode bare er sunn fornuft. Jeg orker ikke styre med den mosingen når babyen helt klart foretrekker å spise selv. Han har fått en god del i babysafe feederen sin, og da legger jeg den foran han, og han griper den selv. Samme med tutekoppen sin, han tar den selv med begge hender og drikker. Hender han bommer litt på munnen så den kommer skjevt, men jeg er imponert over hvor fort han fikk dreisen på det.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Et tips for å få i gutten din grøt: Bruk fruktmos som topping.

Det har jeg allerede prøvd, og det gikk greit i begynnelsen, men nå er det full stopp igjen. Har prøvd å tilsette banan, bana/avokado, eple/kanel, eple/fersken, eple og blåbær.

Jeg har ikke noe behov for at han skal få i seg grøt i det hele tatt. Jeg begynte å gi mat i håp om at han skulle sove lenger om nettene, det fungerte ikke (han spiser jo ikke noe, så kanskje det hadde fungert om jeg fikk i ham mat) og vil nå fortsette kun fordi han viser så stor glede og iver etter mat. Han lener seg fremover og forsøker å få tak i alt jeg spiser eller drikker.

Jeg tror ikke han vil få i seg noe særlig mengder til å begynne med, så det er mest for å la ham delta i måltidet og prøve selv. Han har forøvrig "sittet" ved matbordet med oss siden han var 4 uker og det setter vi stor pris på alle sammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat