Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-10, 15:50   #656
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg merker meg at du skriver at du blåser ut resten i bloggen din, Kie. Fint det, men for de av oss som diskuterer temaet her, så blir den opplysningen litt det samme som å hviske så noen av oss ikke skal høre hva du sier...

Uff. Det var ikke meningen. Det aktuelle blogginnlegget er åpent for alle og lenket til i innlegget jeg siterte i, men det er ganske langt. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Det er heller ikke meningen å angripe ethvert motargument i debatten og slenge alle inn i samme bås. Heller påpeke tendenser i samfunnsdebatten som rett og slett gir meg frysninger.

Det blir litt som når jeg i jobben min skulle forholde meg til "de vanskelige menneskene". Da var det jo greit å være klar over, og anerkjenne, at en del av de eldre og "vrange" pasientene faktisk hadde særdeles dårlige erfaringer med psykiatrien. Å se "vrangheten" i en større sammenheng, få en bedre forståelse for dermed kunne møte pasientene på en bedre måte og være klar over hvor de ømme punktene var.

I uføredebatten snakker man om og med en god del mennesker som allerede opplever at de blir uglesett, mistenkeliggjort og pådyttet en type "positivitet" som ikke henger helt på greip. At noen av de prøver å sette ord på dette, gjerne med eksempler fra egen hverdag, handler nok mer om å ville bli forstått enn at man anklager alle som mener noe annet enn en selv for å være drittsekker.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat