Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Gjærdeig hater jeg også, men jeg kan kjøpe en Kitchen Aid.
Da er det en done deal, jeg baker og du smaker. På vinen og kakene!
Jeg kommer til å trille rimelig fort da! Men ok, jeg får springe mellom vinrankene for å holde formen.
Opprinnelig lagt inn av Interference, her.
Jeg vet da det.
Men det er en interessant diskusjon da. Folks holdninger til alkohol og livsnyting og sånt er så fundamentalt forskjellige der alle vil hevde sin rett til å gjøre det ene eller andre.
Det er vel få ting som kan debatteres som bringer til live så mange følelser hos folk, og det er spennende å se hvor forskjellige man egentlig er.
Jeg drømmer og om å bo på vingård, og å lage vinen min selv. Samt å kunne nyte den på terrassen mens jeg myser utover vinrankene som vokser nedover skråningene rundt meg.
Men på den annen side så drømmer jeg og om å leve livet i usa, bare reise rundt å oppleve ting. Da i hovedsak sammen med noen som ikke drikker mye, selv om det nok kan skje at en tar seg et glass til maten eller går ut og drikker på en bar eller lignende.
Ja, det er en interessant diskusjon, og man blir jo farget av opplevelser og erfaringer, ikke bare smaksløkene, når det kommer til alkohol. Og det er jammen bra vi er forskjellige også, det hadde vært fryktelig kjedelig om alle var like i alt og ingenting.
Det er helt sikkert en vingård i nærheten av min sin og Iset sin, skal du se. Det hadde vært trivelig. Men USA-drømmen hørtes digg ut, den også. Vi lever jo ut Amerika-drømmen nå, men den utlimate drømmen er en vingård i Nord-Italia. Produsere egen vin, og så kan mannen mekke gamle biler. Det hadde vært livet!