Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Tja, jeg kan vel alltids gi deg et seriøst svar selv om du er spydig: Vi gir dem ansvar i små doser allerede nå, og curler aldri. Jeg skrev uansett bare 99 % sikker. Mener du altså at det er 50/50 om dine barn ender opp på Plata eller i Luksusfellen?
Nei. Men jeg er verken naiv eller domm såmm ett brø - jeg er vis nok til å forstå at jeg ikke kan spå inn i fremtiden eller vet bedre enn andre, og dermed kan garantere at ungene mine kommer til å klare seg.
Andre kloke mennesker har svart deg godt mens jeg sov lenge:
Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.
Du er jo helt på bærtur rine. Det er flaut å lese det du skriver. Du kan aldri vite hvordan ungene dine blir. De kan bli narkomane, alkoholikere, gjeldsslaver, modeller, leger, millionærer eller kanskje en lege og narkoman. Det vet du ikke og at du gir de ansvar nå betyr da ikke at de ikke kan bli narkomane. Tror du virkelig at alle narkomane har foreldre som gjør alt for ungene, at de aldri har fått ansvar hjemme?
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Er det stort mer enn 1% av norges befolkning som er narkomane, alkoholikere eller med på luksusfellen?
Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.
Nei. Vi gir ham et par år hos Rine. Hun kan kunsten å dosere ansvar så han lærer av det.
|