Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-09, 13:12   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dronning Maud-fromasj uten portvin?

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg lager uten portvin, det skal ikke være i min oppskrift.
5 egg
5 ss sukker
5 dl fløte
5 plater gelantin
1 plate kokesjokolade

Nå står denne i kjøleskapet, men fy fader så sur jeg er; det er KLUMPER i den! Jeg har laget fromasj og pudding mange ganger, uten at det er blitt klumper i den, skjønner ingenting! Jeg kokte opp ca. en halv dl vann og rørte den myke gelatinen ut i den, rørte veldig godt til den var HELT smeltet, lot det avkjøle litt før jeg hadde det i kremblandingen mens jeg pisket veldig godt. Lot den stivne litt før jeg spadde den over i serveringsbollen med sjokolade mellom lagene, men da så jeg altså at det var "gelé-klumper" i den.
Skjønner ikke hva jeg har gjort galt?