Tråd: Nettroll
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-09, 13:54   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Netroll

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker på "nettroll" som personer som går mer grundig til verks enn å bare dikte opp noen hårreisende meninger fra tid til annen. "Nettroll" har et helt vilt fantasiliv, det skjer noe 24/7 og det er alltid noe som fenger.

Ja, som sagt ser jeg at det er sånn ordet ofte brukes nå - men til å begynne med (jeg så det først brukt på Usenet) betydde det å trolle å "henge ut agn" for å se om noen biter på. Ofte bare som en spøk innimellom, kanskje særlig overfor nye. Og når noen bet på (særlig hvis det var noen mer etablerte, som burde vite bedre), kunne man le litt av at de hadde slukt agnet "hook, line and sinker". Og så ble "troll" (som jo også betyr et, nettopp, troll) etter hvert brukt om folk (eller rettere sagt "brukere") som kom inn bare for å lage bråk.